Plan A.

Mitt första inlägg på min i livet första helt splirrans nya dator. Lycka! Och än så länge fungerar allt ifrån varenda liten tangent till usb-port. Mitt blodtryck har sänkts till hälften och om ingen usb-port lägger ner på ett tag så kommer mitt nya lugna harmoniska jag troligtvis leva tills jag är 96år. WIN!

Jag har har som jag lovade tagit mig en Ferdinand-under-korkeken-funderare och bestämt mig för att börja med att efter förfrågan skriva lite tips och råd till dem som ska ut och resa. Sen har jag bara under dessa få dagar insett att de flesta eller för att inte säga alla min närmsta vänner är vad man skulle kunna kalla Forrest Gump-speciella. Det finns en del att berätta om de bara låter mig.. (Annars gör jag det ändå..)

En liten så kallad preview på vad som händer då jag och mina vänner möts för att hitta på saker är till exempel gårdagskvällen.

Man kanske skulle kunna tänka sig att ett par grabbar som har vart ifrån varandra i sex månader skulle ta och dricka ett par öl. Diskutera minnen och upplevelser från de 183 förgångna dagarna i tio minuter (typ; tempel, utrotningshotade djur, mopedolyckor, kravaller, Pol Pots massmord och olika maträtter och frukter(Tempel och utrotningshotade djur var verkligen bara ett exempel, mopedolyckor var med Linus, Kravaller och massmord med Petter och frukter givetvis med Hugo. Han gillar frukt! Ni kommer allt för snart få bekanta er med dessa Forrest-Gump-speciella profiler till vänner jag har.)
Sen kanske ni kan tänka er att vi gick över till (Obs!) eventuella sexuella erfarenheter i två timmar och 14 minuter innan vi hoppade på bussen in till stan. Skrek;

-WööÖWöhöHÖ! Till busschauffören, supertaggade tills vi ställde oss i en kö för att komma in på en krog där ingen hittade någon tjej men där minst tre i gänget helt på allvar trodde att dom hade ett "system" som skulle kunna göra dem oövervinnerliga på blackjacken fram tills att de spillde ut en öl över korten och blev ivägkörda precis då de skulle sätta "systemet" i funktion och fortfarande låg minst tre hundra kronor back.

ICKE!

De första med att diskutera minnen i lite över två timmar medan vi tränade på några skateboardtrick som de flesta barn födda efter 1995 och senare verkar kunna från födseln, var visserligen sant. Men sen händer det som jag misstänker utskiljer mig och mina vänner ifrån många andra unga gossars lördagskvällar.


Skogen mellan Bohus och Surte 25/4-2009 (snott bilden ifrån gp.se)



Helt plöttsligt runt halv ett på natten befinner vi oss mitt i skogen i tjock brandrök, halv till helpackade, klättrandes över staket med förbudskyltar. Slänger oss som värsta James Bond eller i Erikas fall Laura Croft in bakom stora stenbumlingar då brandmän och militärer kommer patrulerande.

Bara för att ta oss så djupt in i en övertänd skogsbrand som möjligt.

Kom hem svart om kinderna och med min nya kavaj från Vietnam luktandes värre än en sotares undertröja.

Nog finns det lite att berätta om här hemma ändå. Ska se till att bli bättre på att bära med mig kamera överallt för man vet aldrig när ett så kallat bloggmoment uppstår.

Ni får även ursäkta att mina inlägg ofta blir någon för långa och bra mycket längre än många andra bloggares men så är det bara och hoppas ni har tid och ork att plöja igenom all text.

Nu ska jag ta mig ut ur huset och fundera över mitt tips från coachen ang. backpacking inlägg som kommer dyka upp här snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0