Frisbeegolf

Ibland brukar jag fundera över vad som är riktigt coolt och vad som absolut inte är det. Det känns som om det var så mycket lättare förr i tiden. Hade du en skinnpaj, ett par tajta jeans och en James Dean frilla var du cool. Det tyckte ALLA!

Nu för tiden är det så mycket svårare, vissa tycker att det är riktigt häftigt att klä sig som Marilyn Manson och andra skulle hellre kapa ett ben på sin egen mor än att ens sätta på en skiva med den samme. I vissa städer (byar) är den coolaste killen i byn, han som har en Volvo 740 med sex biltema-basar i bakluckan och ett kromat dragkroksskydd. I en förort finns det inget coolare än grills och fyrfingersringar i fejkguld med texter som "Ghangstaaz Fo Life" eller "CA$H I$ KING".


Någon tycker skate, snowboard och surf är coolt. En annan gillar cowboys och hästar. En tredje gillar hockey och den fjärde mode. En är amatörfotograf och en annan tänker inte på annat än schack.


Ni förstår min poäng.


Frågan är bara VEM som tycker att Frisbeegolf är coolt? Vad är det för människa som fastar så hårt för sporten att dom köper ett specialset med sexton olika frisbees för alla väderförhållanden och kast? Och när du ändå lagt tusenlappar på det, varför inte köpa en frisbeegolfbag med matchande torktrasa?


Superkittad!


Något säger mig att James Dean fick lite mer kvinnlig action än världsmästaren i frisbeegolf.


I början gick det ganska bra..




Sen gick det något sämre..



Sen tröttnade vi. Men även om det inte var riktigt lika adrenalingivande som skateboard måste jag faktiskt säga att det var rätt kul. Klår alternativet minigolf alla dagar i veckan och jag ger det betyget 10 av 18 poäng. Lika många som hålen vi spelade innan vi tröttnade.

Kommentarer
Postat av: Mowgli

I Alingsås är det en ganska stor sport faktiskt.. Tror alla iaf äger en frisbee. Jag gör det. :P

2009-08-18 @ 12:53:38
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Solveig

Inte behöver du köpa ny onaka.

Det var trevligt att ha er här.

2009-08-20 @ 19:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0