Klätterdomen

Idag var jag på klätterdomen efter jobbet. Det är en enorm hall med väggar som man ska ta sig uppför. Skitlätt. Sen blev det svårare. Sen blev det ännu svårare. Sen blev det omöjligt. Sen strejkade mina underarmar och formade sig till tennisbollar. Troligtvis eftersom min kropp tidigare enbart var van vid bollsport.

Så när en timma hade gått klarade jag knappt att ta mig upp på tjockmattan som skyddar under, än mindre på de tidigare så lätta super-duper-barn-och-gravida-anpassade väggarna. Så nu har ni alla ett "Aj-jag har sjuk träningsverk"- inlägg att se fram emot imorgon. Det bådar gott för nya härliga liknelser som brukar bli som bäst då man känner smärta.

Så!

http://www.outsideonline.se/files/uploads/bild-5.jpg

Den gula leden längst till vänster på den höga röda väggen är min Nemisis från och med nu. Ska klara av den om det så är det sista jag gör.


Kommentarer
Postat av: the teacher

träningsvärk :) ett verk, en värk

2009-12-15 @ 22:27:38
Postat av: Emelie

Det tar nog inte lång tid för dig att ta dig upp för den väggen. Du är ju en klätter-apa utan dess like.

2009-12-16 @ 17:24:31
Postat av: Nils

Woops sorry=) Värk it is! vissa delar är faktiskt helt omöjliga att klara utan att fuska. Helt!

2009-12-17 @ 08:30:12
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0