Woow.. coolt.. Mörker..?

Så tillbaka på Koh Tao efter 3 månader. Ingen regsäsong längre och vips har det dykt upp 300% mer människor. Hur kunde dom veta att det var regssäsong i oktober och inte i februari när jag och Martin inte visste det.

Denna gången bodde vi på den mer populära Sadee Beach men jag var givetvis över och hälsade på där jag bodde förra gången. Gissa vem jag springer på det första jag gör. Chuck Norris! Gary vår dykinstruktör ifrån Texas. Känd från Nils och Martin i Asien del 2. 110% Texas och 120% man. Som vanligt gick han omkring i långa ljusblå McGyverjeans och ingen t-shirt.

-Hey Gary! Remember me from the class in october?
-Hello! Redan där är den amerikanska accenten bredare än brättet på en cowboyhatt. -Of Course man, Yall were in that group with five Swedes, four guys and one girl. Samtidgt som han pratar intar han den obligatoriska bredbenta posen med knogarna mot höfterna, som måste ha vart den hårdaste i hela Texas för 20 år sedan.

Han börjar genast tjata om dykning lika exalterat som alltid. På Koh Tao är dykning heligare än Allah är i Mecka, och det upptar 94% av alla samtal.

-Fish, fish, fish, Fish, fish, Fish!, fish, fish, Fish, fish.. Är allt jag hör medan han gestikulerar och visar med armarna hur stora fiskar han har sett på sistonne..
-So, I was..
-Fish, fish, fish, Fish, FISH! Gary är mitt inne i en barracudahistoria isom inträffade för tre veckor sedan..
-
So, I was thinking...
-AND RIGHT THERE! ENORMOUS FISH! RIGHT THERE MAN! Han nickar och kollar på mig för att få all den "WOW"reaktion som historien är värd.
-WOW! Jag höjer på ögonbrynen och spelar med! -That sounds awsome! So, I was thinking about comming along to a nightdi..
-NIGHTDIVE IS THE BEEEST! One time.. Fish, fish, fish, Fish, fish, nightdive, Fish, fish, fish, Fish, fish..

30 minuter senare efter åtskilliga nightdiveberättelser lyckas jag i alla fall mota in honom på kontoret och boka in mig i morgondagens nightdivegrupp.
När vi står där kommer även James, min andre lärare på kursen in och säger hej. Jag berättar om att dykfilmen Martin och jag gjorde när vi var där senast, är uppe i 37 000 views på aftonbladet. Han hade hört om den ifrån en hel massa svenskar som hade vart där!!  WIN! Det var tydligen även folk som hade valt Buddha View dykresort bara för att jag och Martin hade skrivit att vi gillade det. Det kändes stort, och ännu större var det att jag som tack för reklamen fick rabatt på nattdyket. Kände mig lite känd en stund, men var fortfarande tvungen att betala en hel del så det gick över fort.



Gary visar hur det ska gå till!

Så.. Dagen efter befann jag mig på en dykbåt påväg ut på havet i skymningen. Precis som inför första dyket var jag lite pirrig. Vattnet såg riktigt mörkt ut. Detta kanske blir lite spännande ändå tänkte jag för mig själv. Men..
Så fort jag var nere i vattnet kom jag ihåg varför jag direkt efter dykkursen slängde alla dykböcker och bestämde mig för att inte dyka på ett bra tag. Visst är det en härlig känsla att kunna vara nere under ytan i 40 minuter, men fortfarande..

1. Man ser inte så mycket och det är ju inte direkt så att nattdyk är något undantag.
2. Okej. Det är en fisk.. Wow.. en fisk.. Ja, se där ja.. en till! Woooow

Jag var ju inte ens överdrivet superexalterad över att dyka med en 8a meter långvalhaj. Jag har helt enkelt kommit underfund med att dykning inte är min grej.

Gary gjorde dock dyket mer än värt bara genom att hela tiden vara så enormt lycklig över detta dyk som enligt honom själv var hans 55e nattdyk på Koh Tao på 4 månader. Han älskar verkligen sitt jobb och enligt honom själv är hans enda misstag i livet att han inte började leva ett fattigt dykarliv på en ö i Thailand tidigare.
För första gången jag hör honom tala om annat än fish;
-I have been married twice man, I had a big ranch and a dodge viper..
-Wo..
-Fuck that man! Lika exalterad som alltid..-I hated it!.. For 35 years I was walking around making everyone else happy.. Jag klurade en stund på hur en dodge viper kunde göra någon annan glad, men släppte det fort.. I was sick of it! The best thing I´ve ever done was to sell everything and leave everyone of those bastards and just starting to dive everyday..

Så ifrån en fiskälskande dykinstruktör från Texas, Carpe Diem på er alla. Sluta spara till en Viper och börja tänka på dig själv istället!

(Vill bara lägga till att jag verkligen gillar Gary och även om jag skrattar lite åt honom i smyg ibland så är han verkligen en skön människa. Vi har bytt email och han säger att så fort jag är i närheten igen så ska han ge sig fan på att få mig dykintresserad.=))


Kommentarer
Postat av: mor

Skönt att höra att du ej fastnat för dykning. Jag tror även att klättring inte är något för dig. Kram.

2009-02-03 @ 21:31:36
Postat av: Sara (sthlmarna johanna o co.)

Hej Nils! Jag träffade på 2 tjejer i slutet av vår resa, som jag älskade! Så jag förlängde min resa på 1 månad o åkte med dem. Vi valde budda view för att kolla om det var bättre än bans. De hade honom som dykarinstruktör o jag berättade om er o hur bra det hade gått för klippet o att de har fått gratis reklam o allt... :) Men de var heller inte så förtjusta i dykningen, så de hoppade av kursen... lite pinsamt. Tänkte skriva att vi var där till dig/martin men glömde:)

Hoppas att du ändå har det bra på ön, den e ju ändå en favorit eller hur!?

2009-02-03 @ 21:59:15
Postat av: Nils

Klättring kommer jag defenitivt inte sluta med hehe!

Hehe kul att ni hade honom också! Erkänn att han e cool.. Speciell men cool hehe! Tack för reklamen föresten=)

2009-02-04 @ 05:03:04
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Mowgli

Fan va fett! Jag vill oxa traffa Gary och gubbarna igen. Lite avundsjuk pa dig nu du!

Hehe den dar historien har nog alla som hangt med chuck norris hort ett par ganger. Han var visst ganska jatte-rik borta i USA.

Grattis pa fodelsedagen btw! 40 min kvar iof.. men de far fan vara tillrakligt nara. Puss

2009-02-04 @ 16:20:56
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Karin

Nu är det kväll här men där du är har du blivit ännu ett år äldre. Kram och GRATTIS från mor, far och syster.

2009-02-04 @ 19:55:56
Postat av: F

hej!!skönt o se att du har de bra:) jag vill bara att du skulle veta att jag att jag har koll på att du fyller imorn:) mailar o grattar senare i veckan!! ha de bäst

2009-02-04 @ 20:23:39
Postat av: Johaaaaaaaaaaa´kkim

Grattis min vän!

2009-02-04 @ 20:39:18
Postat av: Johaaaaaaaaaaa´kkim

Grattis min vän!

2009-02-04 @ 20:40:19
Postat av: Bittan o Tommy

Grattis önskar vi på Svanen, här snöar det och vi har firat Tommy som blir lite äldre än dej.men du åren går fort så njut nu!

2009-02-04 @ 22:34:30
URL: http://ninjastatus.blogg.se/
Postat av: Martin

GAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHA!!! Garvade som fan till detta inlägg. Klockrent!! Chuck is the legend of diving!!

2009-02-05 @ 03:22:28
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Ann

Grattis på födelsedagen. Alla hälsar inklusive Janne och chrissan. Kramar

2009-02-05 @ 08:01:07
Postat av: The Priest

GRATTIS !!!

Double blessings for today! No triple !!!

2009-02-05 @ 08:48:28
Postat av: moster Ewa

Hej Nils!

Grattis på födelsedagen!!!

Dags att fira med ett nyktert liv som omväxling.

Ta några fruktshots ikväll och njut av livet.

Ewa

2009-02-05 @ 11:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0