2009 började riktig bra!

Efter att jag och Mowgli kommit över vår Vietnamkriget-museum-depression så gick vi ut på stan för att möta upp med lite folk. Halva Saigon var ute på gatorna och det betyder runt 3 000 000 pers så det var rätt trångt. Tillslut hittade vi i alla fall Katrina och Kelsey, två tjejer ifrån Kanada, som vi har stött på lite här och var på denna resan.

Meningen var att vi skulle dra till dom brittiska killarnas hotelrum för att förfesta, så vi köpte en massa öl, men vi hittade aldrig dit. Så, eftersom vi är snåla backpackers gick vi fyra, till deras rum och drack istället. Riktigt trevligt. När det började närma sig elva så var ölen slut och vi var redå för stan. När vi kom ut på gatan var det helt sjukt. Jag skojar inte om jag säger att hela den största gatan i området var lika knökad som det främsta området på en ullevikonsert. Folk var hysteriska.


En helt okej folkmassa att välkomna år 2009 med!



När vi hade vart i gröten i ca 22,5 sekunder insåg Mowgli att han hade blivit ficktjuvad på några hundra dong, och 3,8 sekunder senare var även Katrinas kamera borta. Blev ett litet avbrott i firandet men efter att Mowgli hämtat mer pengar och Katrina kommit över sin kamera var vi tillbaka i precis lagom tid för nedräkningen till 2009.

Överlägset den största nedräkning jag någonsin sett.

 


Katrina och Kelsey.. Han i bakrunden är troligvis en kamera rikare..


Efter tolvslaget gick vi omkring och snackade med folk i en stor nöjespark som dom hade byggt upp mitt inne i stan. Vi träffade två sköna amerikaner som hängde på och mitt i en folkklunga snubblade vi även på David. Israelen som vi fick in i en bastu i Na Trang. Som vanligt =). Det går inte att gå ut, utan att träffa nya eller gamla vänner. Efter att ha flängt omkring i en taxi, för att Kelsey ville till en nattklubb, i 1 timma. Haft snösprejkrig med Mowgli. Dansat i mitten av en riktigt riktigt stor trafikerad rondell. Snubblat in nio pers på ett femstjärningt hotel för att fråga efter sovsalar och diverse andra bra ideer så landade vi i parken igen.

 


Vi hade fest i denna rondellen.. Kändes som en bra ide just då!

Tror vi satt i fyra timmar vid ett litet plastbord och tjötade om vad som hade vart bäst och sämt 2008. Riktigt, riktigt trevligt helt enkelt.

När klockan slog fem hade vi alla drukigt så många öl att det till och med för amerikanerna blev svårt med engelskan. Jag och Mowgli pratade vid det här laget sämre engelska än två bush-vietnameser. En japansk tjej som gick förbi frågade om vi talade japanska. Så istället för att försöka mer så tog vi oss alla, utan att kommunisera med mer än händer och halsljud till närmaste matställe för en snabb frukost innan vi skiljdes åt.

Jag och Mowgli jobbade hårt för att kunna fira det Svenska nyåret klockan sex, men vi måste erkänna att vi misslyckades. Jag somnade i luften när jag var påväg emot min säng och Mowgli berättade att han precis han se att klockan var 5.45 innan han också slutade kämpa och gav upp.

Kommentarer
Postat av: JOEL

Dumjävel.................................. Vietnam ligger 6 timmar efter sverige... alltså inte före... Så ni hade inte behövt att vänta till kl 06:00........

2009-01-03 @ 19:18:33
Postat av: Helena

Haha, man lär sig rätt snabbt att känna igen dom olika stadierna i sin fylla, och hur engelskan påverkas därefter. I början skjuter kurvan spikrakt uppåt och man kan bättre engelska och fler ord än nånsin. Sen går det bara utför, och det känns som att käften har en fördröjning på några sekunder när man försöker artikulera ord. En vacker dag ska jag spela in mig själv på band i alla stadierna, och sedan alldeles säkert gå flera vita veckor till mötes av bara skräcken. Kanske är en dum idé ändå.



Joel; vilken värld bor du i? Fast kanske var det bara skrivet under ett av alla stadier i din fylla..? I så fall är jag den förste att high five-a. Det feltänkande stadiet är ett av dom mest underhållande.

2009-01-03 @ 20:24:06
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: JOEL

HAHAHA förlåt mig... efter ett tags tänkande här nu så kom jag på mig själv... E vem e denna helena nu då??

2009-01-03 @ 22:25:59
Postat av: JOEL

Alltså är de jag som är Dumjäveln......

2009-01-03 @ 22:27:25
Postat av: Nils

Joel.. HAHAHAHAHAHAHAHAHA! Du suger! Peace! Tack Helena! Jag har tyvärr redan fått mig själv inspelad då jag över mobiltelefon försökte förklara vägen till en klubb i göteborg till mina vänner.. Vill aldrig möta mig själv onykter igen efter det! haha

2009-01-04 @ 16:12:05
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: JOEL

Jag är en efterbliven bambatant, lyssna inte på mig..=)

2009-01-11 @ 15:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0