Catch up!

Ibland blir det bara lite för mycket händelser på en gång och när man inte hinner skriva om den första så bygger det på. Just nu är ett sådant tillfälle så jag tänkte bara sumera mitt liv lite.

1. Jag och Mowgli åkte i en buss med en kille som hette Slimzam till Cu Chi tunnlarna utanför Saigon. Slimzam var en tourguide men drömde om att slå som sångare. Därför berättade han först lite om vad vi skulle se på touren,. (Gångar i marken, vapen och föredetta krigsdrabbade ställen) sen sjöng han en sång. Sen berättade han lite till och sen sjöng han igen. Han sjöng på en mycket svårförståd Vietnames-Engelsk brytning och mycket, MYCKET, falskt. Denna gången var falsksången ingen plåga dock, utan bara hysterisk rolig. Efter sammanlagt 15 min fakta och 30 minuter sång, kippade hela bussen efter andan i djupa skratt attaker.Slimzam tog det som beröm och uppmanade även oss turister att ta micken. Konstigt nog gjorde ingen det.

2. Martin och Sarah kom till Saigon och mötte upp oss. Vi firade Martins födelsedag på the blue gecko och Apocalypto. Jag och Martin hade dancebattle inför 34 japaner, en korean, en vietnames och en hund. Säg inget till Martin men jag lät honom vinna efter som det var hans födelsedag. Kanske.. Kanske inte..

3. Jag fick säga farväl till Mowgli. Våran restid är över för denna gången men jag kommer alltid komma ihåg, tubingen, våra kanadensiskor, waterpuppetshow i Hanoi (som jag sov igenom), mowglinator när han rullar runt på marken och leker persika, tårar till titanic, mm,mm. Sorglig farväl men vi kommer ju ses igen för Alingsås är ju inte riktigt på andra sidan världen.


Slutet på ännu en era.. Bye bye Mowgli


4. Jag, Martin och Sarah tog bussen till Siem Riep.

5. Martin glömde kameran på bussen. Martin ville dö. Martin ville döda. Martin ville stänga av halva sitt liv, dvs bloggen. Det tog en mycket förstående Sarah och en mycket försöka-göra-Martin-glad-igen-Nils 32 timmar terapi innan vi fick ur honom något annat än..

-Kameran.. snyft.. Min kamera.. snyft..

6. Martin gick ut och letade ny kamera. 39 dagsbudgetar senare kom han tillbaka med en fin liten silvrig sak och en nytänd låga i ögonen.

7. Vi gick upp klockan 4.30 på morgonen för att se solen gå upp över Ankor Wat. WOOOOOOOOW. Inte alls värt det! Kunde likagärna sovit tre timmar till och sen kollat runt på alla tempel. Solen är precis lika vacker varje gång den går upp.

8. Eftersom Martin ständigt briljerar om att han har ollat Sidneys operahus och Ayers rock, ville jag vinna över honom och sprang fram och trodde han skulle bli jätte imponerad när jag hade ollat Ankor wat. Det blev han inte.
Jag fick gå tillbaka till ruta ett som ollningslärling.

-Det fattar du väl att du inte kan olla heliga saker! Martin lägger armarna i kors som en besviken pappa..
-Men du ollade ju Ayersrock... Den e ju helig för abourginerna... Jag försöker finna stöd..
-Ja det gjorde jag, men då frågade jag först.. Då e de okej! Skarp ton. Har du frågat någon munk om de är okej att du nuddar temlet med toppen av din penis?
Svagt viskande.. näää...

Så istället för ett äg, förlorade jag alla karmapoäng jag hittils skrapat ihop i detta jordeliv och när jag dör kommer jag återföddas som en råtta eller nått. Skit!
Köpte i och för sig mat till sex gatubarn häromdagen, men jag tror inte att det väger upp en ollning av ett 1100år gammalt tempel på långa vägar. Barnen var ju bara typ 19 år tillsammans. 1081 år kvar att gottgöra för.. Skit igen!

The image “http://yogi007.files.wordpress.com/2008/08/1011.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.
ollat.. med min liv efter döden på spel..


9. Ikväll har vi vart och blivit masserade av blinda handikappade. Riktigt speciellt! Rekommenderar jag alla som kommer till Siem Riep att testa på! Jag är mör i hela kroppen nu.

10. God kväll på er alla. Nu ska jag kolla på en film!

Kommentarer
Postat av: Hugo

Haha nisse olla på bara, låt ingen säga till dig vad du får och inte får olla.

2009-01-06 @ 14:29:24
Postat av: Moa

Ann och Stefan tror inte att vi har starka syskonband bara för att jag inte komenterar så mycket i din blogg, så ja ska börja med de nu..



DU ÄR BARNSLIG!



Hoppas du har de fint :) kram kram

2009-01-06 @ 21:03:54
Postat av: Anonym

Tack Hugo, men nu ska jag hålla mig ifrån att olla tempel iaf.. hehe.. och Moa, jag har aldrig påstått motsattsen! ;P

2009-01-07 @ 05:58:37
Postat av: Ann

Akta så att du inte får skavsår om du ollar för mycket, håll dig till släta ytor.

Kram ann

2009-01-08 @ 08:23:23
Postat av: Mr Prst

Poor man - no karma. I pray for you.

PS - Med de kyrktornen förstår jag att du ollar. jag menar bara kolla.

2009-01-08 @ 15:36:59
Postat av: Bittan o Tommy

Alla kan ju inte sticka till asien så vi får vara nöjda med kanarieöarna i 2 veckor,vi sticker i morgon och vem vet vi har kanske köpt en segelbåt där nere.ha det gott Nisse

2009-01-08 @ 17:29:34
URL: http://ninjastatus.blogg.se/
Postat av: Nils

Jag är härdad Ann.. KLarar alla ytor! Jag vet det suger att att va back på karma kontot=(.. men jag ska jobba tillbaka det.. Det låter inte fel det hellet Bittan och Tommy! Jag ska leta upp en segelbåt här i asien me tänkte jag.. Eller ett segelskepp.. hade vart kul! Njut av solen!

2009-01-09 @ 10:52:59
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0