Ensam..

Jaha, så var jag på resa helt själv för första gången hittills! Imorse lämnade jag Martin, Sarah, Kelsey och Katrina i Sihanoukville och tog bussen upp till Pnom Pen, Kambodjas huvudstad. Här ska jag meditera över vart jag vill åka härnäst och medan jag gör det ska jag  kolla in dom ökända röda Khmerernas massgravar, the killing fields, och skolan som Pol Pot byggde om till tortyrkammare.

Lite deppigt såklart att vara helt själv för än så länge har jag inte hittat några nya kompisar här i stan. Har i och för sig bara vart här en halvtimma men jag tycker ändå ni läsare har ett ansvar att hålla mig sällskap. Kommentera mera för detta är all svensk kontakt jag har nu!

Peace!

Kommentarer
Postat av: ewa

Åk till den ryska marknaden i stället. och håll i dina värdesaker

2009-01-12 @ 13:09:26
Postat av: F

hej vännen! nu e jag me i matchen igen!! förbered dig mentalt på the killing fields och skolan/fängelset, de är många bilder som kan ta lite tid att komma över, eller aldrig.. tänker på dig.. vill gärna läsa din resume.. ta hand om dig!

2009-01-12 @ 14:11:09
Postat av: Syster

Du hittar nog nån vän snart :)

2009-01-12 @ 17:35:56
Postat av: Far

Lycka till! Du är ju känd för att gilla att sitta still och meditera ensam.

Men du brukar ju inte vara ensam så länge. Och meditationen klarar du ju av på någon minut.

2009-01-12 @ 17:59:53
Postat av: Karin

Jag har aldrig kunnat hindra dig,här hemma och med detta avstånd går det ännu mindre. Ta väl vara på dig. Var och hur bor du i staden?

2009-01-12 @ 19:53:01
Postat av: majsan

ska du resa ensam i fortsättningen alltså? kom hem till gbg och gör oss sällskap här istället:) hoppas du har det bra där borta nils! puss majsan

2009-01-12 @ 22:14:43
Postat av: Nils

Hahaha hela familjen och en moster! Familjen finns iaf där för mig.

Kul att du är tillbaka med F! hehe

Jag drog till killing fields och fängelset i alla fall. Fruktansvärt men helt värt att besöka. Ska skriva om det senare när jag har mer tid!

2009-01-13 @ 11:25:58
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Nils

Majsan du och jag måste ha skrivit exakt samtidigt! Kul att du läser också!=) Njae det dröjer ett tag till innan vi ses i gbg. puss och kram

2009-01-13 @ 11:29:24
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Mr Martins Father

Även jag ser fram emot att få höra om hur det var att besöka the killing fields. Jag kommer ihåg när det hände och var ganska bestört när jag hörde om vad de höll på med. Har sett en del dokumentärer också. Men gubbarna som var ansvariga tycks inte ångra ett skvatt vad de gjorde - sa guiderna nåt om det ??

Lycka till därute på gatorna. Bali is soon coming!

2009-01-13 @ 20:30:51
Postat av: Helena

Haha, ja då verkar du då haft det bra mycket roligare än vad jag nånsin haft. Men det är bra att du sätter standarden. Så har jag nåt att jobba mot menar jag.

2009-01-13 @ 22:17:15
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Rolig blogg du har. Jag har följt den nu ett par månader och blir riktigt sugen själv på att resa. Jag undrar hur mycket pengar ni planerade att göra er av med? =)

2009-01-14 @ 15:47:39
Postat av: Nils

Ja MR Martins pappa, Det är sant med vakterna. Vi såg en dokumetär och dom sa bara; Jag ångrar inget, jag valde att leva istället för att dö.



Helt sjukt.



Kul att du läser rebecca! Vi hade ganska mycket pengar, mer än man behöver, men så gör vi en del som kostar också hehe.. Jag brukar nog snitta på runt 350-400kr per dag för ALLT! REsor är typ dyrast. Men om jag hade orkat jobba lite mer på att leta billiga priser hade jag säkert kunna leva för 250-300.



Jag har träffat en hel del människor som lever för 200, men det är nog väl lite om du vill uppleva nått!



ha de

2009-01-15 @ 04:57:20
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0