Förlåt alla kvinnor..

.. men ni suger på vägbeskrivningar!
Ingen ide att ni säger emot! Jag talar efter år av erfarenhet. Jag arbetar som trädklättrare/trädfällare hemma och kör bil säkert fem timmar om dagen. Hade alla våra kvinnliga kunder bara genast gett luren till sin man/son/granne/bäbis hade det bara vart tre.

-Så kommer det en högerkurva..
-ok..
-Och nu kör du på en raksträcka va?
-jepp..
-Bra.. Då ser du ett rött hus.. På höger sida.. Rosa gardiner..
-Jess. Bra! Är det där du bor?
-Hihihihi Nej!..kör bara vidare på raksträckan.. Men var inte gardinerna fina?..
-suck.. jo.. Hur långt är det kvar?
- Inte långt nu.. Ta höger i Korsningen.. gör du det? bra! sen kör du kanske tre minuter.. Har du gjort det?
-mm..
-Ser du en röd lada?
-Jess! (Snälla säg att det är här!)
-
Men åååååååh då har du kört för långt..
..Klick..

Jag lägger på telefonen. Stannar bilen. Går och hämtar en motorsåg ifrån flaket. Kapar huvudet på mig själv..



Bangkoks flygplats..


Jag lämnade Kambodja vid tretiden den femtonde för att flyga till Phuket med en mellanlandning i Bangkok. Med all väntetid tog resan kanske nio timmar. Väl i Phuket skulle jag möta upp med Lindsey och Leia i Patong.
Vi hade talats via facebook och dom skrev att det vara bara att komma till Chiang Hotel. Det ligger typ lite till höger om stranden. Vid ett hus med blåa knutar osv.. osv.. Gött att dom i alla fall lämnade namnet på hotellet till mig.. Bara att säga det till taxin.. 

Vet ni hur många Chiang Hotel det finns i Patong?.. Noll!

Däremot finns Chiang Club Hotel, Chiang Hostel, Chiang Backpackershome, Chiang Inn, Chiangchillichang och Chiang Club Hostel Backpackershome Inn..

Efter nio timmar flyg och flygplats, 45 minuter taxi och två timmar leta Chiang Hotel bak på en moped hittade jag tillslut rätt.. Två blondiner som trodde att jag var död stod där och väntade.. Jag förlät dem ganska snabbt dock.. Gratis mat är ett tips till alla som har en grinig Nils på halsen..

Kommentarer
Postat av: Mors vän

Har det verkligen inget med mottagen av informationen att göra

2009-01-18 @ 11:00:02
Postat av: linus

haha va ja skrattade när jag läste din vägbeskrivnings historia. du får nog akta dej när du kommer hem så inte de står ett gäng med arga feminister o gömmer sig i buskarna.

2009-01-18 @ 12:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0