Problem.. Eller e det verkligen det..

Jag har en miljon problem just nu. När jag vaknade kände jag att, fan, detta är ingen bra dag. Martin kom hem ifrån sin morgonspringrunda och eftersom han känner mig utan och innan vid det här laget, så kom det direkt..

- Va e de med.. pust.. flås.. dig idag då?

Han börjar strecha medan han studerar mig där jag sitter och chillar på stolen utanför bungalown och lyssnar på Dave Matthews Band.

-Va? Hur så?

Han hade bara vart där i 2 sekunder innan han frågade, så jag fattade inte hur han hade hunnit registrera att jag va lite opepp just idag.

-Käften. Flås.. Jag ser ju att det e någe fel. Stön.. Säger han medans han pustar och stånkar och räknar hur många armhävningar han är på.

Jag kan inte låta bli att le. Rakt på sak är det som gäller, som alltid!

-Nä men jag känner mig bara lite opepp idag..

-Nils.. Va har du för problem?

Eftersom jag vet att jag måste svara något eftersom han inte kommer ge med sig, så försöker jag tänka ut vad det är som bekymrar mig.

-En massa smågrejer bara, min bok som var den enda dom hade på svenska handlar om en kvinna mitt i livet och är värdelös.. Han kollar skeptiskt på mig. Fan jag måste komma på nått bättre.. Jag har lite ont i halsen.. funka inte.. En flisa i tån? Inget medlidande.. Tror jag måste ta en massage sen, för jag e skitstel i ryggen efter bussturen igår, du vet ju att jag var den enda som fick en stol som inte gick att fälla.

Martin tar ett djupt andetag och jag väntar på en långt utlägg om hur bra jag egentligen har det.
Men istället lyfter han bara armen och pekar rätt upp. Jag som redan hade stängt av mina öron för kommande utläggning fattar inte vad han håller på med. Jag kollar upp. Blå himmel..

Han pekar på Solen.. Han pekar på Stranden 300m bort..  Han pekar på  Bananafruitshaken framför mig..
Jag börjar fatta vad han håller på med och vi börjar le båda två.
Bungalown, sanden, min musik, på väggen (jag låtsades som om jag förstod men var senare tvungen att fråga vad som var bra med väggen? Ingen klocka såklart..), på biljetten till en fisketur vi ska på och så vidare. Sen gick han bara in och duschade.

Alla mina problem var borta och jag bytte till en bättre låt i öronen, log för mig själv och tog en sipp av min fruitshake..


Som Rastafarin på youtube säger ; It´s a good life!

Kommentarer
Postat av: Hugo

Fyfan va avundsjuk jag är!

2009-01-09 @ 21:36:58
Postat av: LuSke!

Vilken kompis!

Snacka om att kunna lyfta upp en ur deppset.

2009-01-10 @ 16:12:53
Postat av: Nils

hahaha förlåt var bara tvungen!=)

2009-01-11 @ 03:22:25
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Karl

Tänkte också det, vilken jäkla kompis och va gött du måste ha de med sol,strand och ingen klocka :D

2009-01-12 @ 14:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0