Att aldrig fånga ögonblicket..

När jag kom hem från Asien för några månader sedan visste jag att jag skulle opereras efter bara en månad. Min hjärna arbetade för fullt över vad jag skulle kunna göra för att tiden skulle gå lite fortare tills jag äntligen kunde börja jobba igen. Folk tror kanske att jag är knäpp, men jag byter jobba mot att bara vara hemma alla dagar utan lördag när som helst.

Fick i alla fall chansen att köpa en systemkamera av en arbetskamrat för ett vrakpris och eftersom flera kompisar är duktiga på att fota så tänkte jag att det kan vara kul att ta lite schyssta bilder för att fördriva tiden.

"Ta lite schyssta bilder" visade sig inte vara så lätt som det låter. För det första är jag lätt överkittad med extra batteripack och större objetiv, dvs kameran väger bly och tar lika mycket plats som ett mjölkpaket. För det andra så har jag av mina foto-Mr-Miyagis förbjudits att någonsin använda auto-funktionen. Det som vi har haft datasnillen att jobba på i en hel massa år ska jag alltså strunta i och istället ställa in manuelt. Bakåtsträvare..

Resultatet av detta är att jag aldrig någonsin lyckas fånga ögonblicket, och alla jag fotar måste stå stilla i minst fem minuter innan jag lyckas få till inställningarna så att bilden blir någorlunda bra.

Som om inte det var krångligt nog så var jag till råga på allt tvungen att gå en snabbkurs i photoshop bara för att kunna se bilderna över huvudtaget. Inte lätt, men här är några av mina mästerverk;


Jag kallar den; "Hugo"


Jag kallar den; "Jossan, Samim och Hugo"


Jag kallar den "Chritian!"


Jag kallar den; "Båt"


Jag kallar den; "-Wääääh!"


Jag kallar den; "Moln"



Jag kallar den för; "Canonball"

Kommentarer
Postat av: moster Ewa

molnen o kanonbollen var perfekta

2009-07-14 @ 14:14:36
Postat av: Emelie

Jättefina bilder ju. Övning ger färdighet kära kusse. Det vet du väl. =)

2009-07-14 @ 19:30:53
Postat av: Nils

Haha det är mina favoriter också=) Tack så mycket!

2009-07-15 @ 20:40:34
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Mikael

Fina bilder. Lider du av bloggtorka nu? :)

2009-07-19 @ 19:20:30
URL: http://mikael.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0