Ölands Zoo!

Ännu en gång har vi bevisat att barnet inom oss inte ligger djupare än att en tapir kan locka fram det på en millisekund. Kanske var det därför som jag inte riktigt kände mig hemma på swingerpartyt som jag nu fått så mycket kritik för att jag inte stannade på. Jag är helt enkelt för ung, kände mig mycket mer hemma då jag sprang från bur till bur och slogs med småbarn över att få se apan bäst eller komma först i kön till supergungan än jag gjorde med de "fria" orgieöländarna.

Men men, den tiden kanske kommer, eller inte.. Vem vet..


Undra om tapirer är monogama?


Tillbaka till Ölandszoo.
Jag, Hugo, Malin och Mikaela tog bilen tidigt på morgonen (runt 13.00) och körde till zoot. Självklart tog vi all-in-one biljetten så vi fick tillträde till nöjesparken och PirateIsland på samma gång. Ska det vara så ska det vara och det var 300-välspenderade kronor. Är ju nästan värt det enbart för att man fick ett så coolt åkpass! Precis som på Liseberg. WIN!


Att bita sig i underläppen och förfölja smågossar är INTE okej Hugo! FAIL! Att jag fick det på bild; WIN!



Först kollade vi runt på alla djuren och det var faktiskt riktigt roligt. Traska runt och le över hur glada alla barn och Hugo blev då en björn sakta rullade över och sov på rygg istället för på mage, eller då en ödla följer fingret på terarieglaset. Överallt hördes;

-KOLLA MAMMA! KOLLA! EN APA!! KOLLA!! Hahaha Han rullar runt!
-KOLLA MAMMA! VAD ÄR DET DÄÄÄR!?!?!
-En Tapir Oscar.. Suck.. En Tapir..
-TITTA PAPPA!! DEN SIMMAR! TITTA!!!
-
Ja Erik, det gör bävrar..
-KOLLA APAN KLIAR SIG I RÖVEN OCH LUKAR PÅ FINGRET! Hahahahaha!

Det sista var jag och jag fick mer än Oscars mammas onda öga på mig för ordvalet. Fick hoppa in i barnens zoo och gömma mig bakom ett får..


-Huh?

Kommentarer
Postat av: Helena

Men Nils, vad gör du med den stackars geten? Dödar den med dina bara händer..? Vad fan har han gjort dig egentligen..?!

2009-07-26 @ 04:52:21
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Nils

Du skulle bara veta hur onda dom små bestarna är..

2009-07-28 @ 12:07:07
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0