Nu är det fan dags för förändring!!!

Pratade nyss med Martin och försökte få lite medömkan över hur synd det är om mig för att jag är hemma och skadad och inte gör någonting.
Martin flippade över;

-Men vafaaaaaaaaaaan Nils!! Du kan ju göra tusen saker!!
-Men men.., Jag är skadad och pan..
-STOP!
Sen började Martin rabla saker fortare än en pensionär bryter lårbenshalsen en kall januaridag.
-Bluetoothragga! Gå in på ett kaffe, skriv ett meddelande och kolla om någon har på sin bluetooth och skiiiicka. Börja samla på saker, typ frimärken, okej kanske inte det, men men glasspapper! JAAA!
-?.. Jag bli inte skitsugen på att samla på frimärken eller glasspapper, men det är ändå riktigt kul att höra Martin,"idesprutan" Johansson gå igång.
-
Eller så kan du samla på löv! Du gillar ju träd. Jag tänker mig värsta expeditionerna för att hitta exotiska löv! Kanske snatta utrotningshotade växter på Universeum! JA! Det blir ju hur spännande som helst!
Martin fortsatte på samma sätt i 9 minuter innan jag kunde klämma in att mina makaroner troligtvis var klara för 8,5 minuter sedan.

Efter samtalet med Martin kände jag mig tom och lite avundsjuk på hur han alltid kan vara så positiv och kreativ. Hur fan orkar han blogga ombord på en båt? Där händer det ännu mindre än det gör här.

Då plöttsligt kom det avgörande ögonblicket!
 


Den kanske viktigaste chaillatten i mitt liv!



-Vill du ha en chailatte?
Jag som alltid dricker vanligt te kollade förvånat på glaset som sträcktes ut mot mig. I mitt huvud formulerade jag det annars givna svaret. Nej tack.
Men inte denna gången!
-KLART SOM FAN JAG SKA HA CHAILATTE!
Jocke kollade förvånat på mig när jag svepte hela glaset på en gång.
Han insåg kanske inte vilken tjänst han gjort mig, men det var där!, när jag bröt den gamla te-vanan som jag bestämde mig. Att jag går hemma och har så tråkigt är enbart mitt eget fel. Nu får jag ta mig järnspik se till att göra något roligt. Och där med basta!


Kommentarer
Postat av: Helena

Woohoo! Positivt tänkande kan göra så mycket. Helt rätt, jag hejar på dig!

2009-06-12 @ 20:55:40
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Martin

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! NU KÖR VI IGEN NILS!!!!



Eller vänta.



Tillsammans är vi ett lag.



Ser fram emot att fortsätta följa bloggen!

2009-06-12 @ 22:01:24
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Nils

YEEES!

2009-06-13 @ 00:37:01
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0