Kuta Lombok.

Om stranden i kuta på Bali är den äckligaste än så länge är Lomboks Kuta 10ggr bättre. Själva byn är inte mer än några hyddor och istället för de 100-tals affärerna som kantar vägarna på Bali är det vattenbufflar, getter, vildhundar och nakna överlyckliga barn här istället.


Lomboks egna lilla Kuta är så långt  ifrån barerna i Balis Kuta man kan komma..

Saken är bara den att om man inte surfar, finns det inte mycket att göra här. Det enda vi har gjort är att åka moped runt och utforska landsbygden och sitta på olika bergstoppar och spana ner pa surfarna nedanfor. Vill förtydliga att vi spanade av olika andledning; jag på brädor och coola trix och Lindsay på alla muskler.. som jag inte har.. skit.. snyft.. surfcamp..snart så..


Där nere parkerar de coola killarna sina mopeder när dom surfar.. Snart är jag en av dem..

Första dagen så träffade vi ett par som ifrån Tyskland som hette Jacob och Silvia. De var de skönaste tyskar jag någonsin träffat. Det tog inte många minuter innan vi insåg vem som var den dominante i deras förhållande. Silvia. För det första var hon troligvis tre gånger så stark som Jacob, för det andra hade Jacob det mest feminina skratt jag någonsin hört och han använde det ofta. -Tiihihihiiiiiiiii!! Fnissade han på när han fick skjuts därbak på mopeden av Silvia. När vi hade umgåtts med dem ett par dagar och han berättade att han mellan 19 och 21 års ålder hade vart upp över öronen förälskad i Britney Spears, blev jag inte ens förvånad. När hon spelade i Berlin stod han längst fram med en enorm skylt där det stod "Britney! Lets have a Baby!"


Jacob tar ett kort på den vackra vyn..


Ungefär var 8e minut var jag tvungen att stanna mopeden för att det var någon vattenbuffel som fick för sig att parkera mitt på stigen.


Trotts att det är regnperiod här så brukar det inte regna mer än en timma om dagen.. Den råkade vi givetvis spendera på en åker..


1timma bort från Kuta, 30 minuters scooter offroadkörning, 1timmas regnväntan och 20 minuters gång tog det oss att komma till den här stranden. Vi var EEEEEEEEEEEEEEEENSAMMA! Förutom Byydbay då. Hans "jobb" var att sitta och "vakta"  mopederna som mot all förmodan lyckades ta sig dit. Jag har ingen aning vad han vaktade dem för, men det kostade i alla fall 1000rp (ca 70öre). Han är Buisnessman den där Byydbay..Tjänar storkosan.. Och trevlig är han också!



Det finns inget som går upp emot en kokkosnöt efter en lång dags mopedcruising! AAaah..

Kommentarer
Postat av: Mackanpackansackankackanblackan

byyydbay is the shajt haha

2009-03-07 @ 15:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0