Nya resplaner..

En vecka till operationen då gipset som satan har skickat för att förstöra min sommar och mina resplaner i vinter, ska på. Har faktiskt ont i handleden nu så det känns såklart lite bra att äntligen få den fixad. Men lite bitter är jag ändå. Såå..

Helgen har gått åt till att klä ut mig till smurf (tajts, blåfärg, mössa och allt) och jobba. Men framför allt har jag mediterat på vad jag ska ta mig till, när mina dampnerver som kan bli rastlösare än få, börjar slå till sådär kanske 5-6 dagar efter operationen. Jag vet exakt hur det känns; spring i benen, kan inte somna, youtubar skate/snowboardfilmer dagarna i ända och så vidare. Jag kom fram till två saker där jag satt i min ek och funderade;


Det blir nästan som på Lombok, Indonesien..


1. Gå. Eftersom mina kriterier var att jag givetvis vill ha äventyr, det är ju meningen med livet, men att det även skulle vara billigt så låter vandra som en utmärkt aktivitet att lägga överskottsenergi på. Det är ju liksom inte svårare än att ta på sig en väska och skor och traska iväg. Kläder och ett tält kan ju också vara att föredra men det är absolut inget måste. Funderar på att till exempel gå bohusleden som går längs hela västkusten och tvärs igenom Kungälv. Men vem vet.. Äventyr blir det nog i alla fall. Det ryktas även att Mowgli efter förfrågan funderar på att hänga på. Han är troligtvis världens sämsta djungelpojke, men vem vet kanske sitter han på otroliga scoutskills. Vi får helt enkelt se.


Jag har alltid gillat tåg..


2. Tåg. Ännu en gång har min visa far talat och jag lyssnat. Eller det var kanske första gången jag gjorde det. I alla fall. Svensk tågluff!!! Jag kan ju inte köra bil, så då tipsa Pappa-P om att ett svenskt tågluffarkort kan inte vara dyrt. Så jag ska helt enkelt ta mininvalida arm, min väska och troligtvis min lap-top och luffa runt lite till dom som vill ta emot mig runt om i Sverige. Släkt och ni som känner mig har inget val. Jag kommer..


Kommentarer
Postat av: moster Ewa

Jag har ett gästrum i Göteborg. Välkommen!

2009-05-18 @ 10:49:49
Postat av: Hugo

haha jag är lätt på

2009-05-18 @ 12:12:39
Postat av: Hugo

jag tycker att vi ska nappa på moster Ewas förslag med

2009-05-18 @ 12:13:18
Postat av: Tågluffar-Nils

Det låter ju underbart, vi värmer helt enkelt upp med spårvagnsluff=) ca 6 hållplatser blir ju perfekt!=) Ses snart moster Ewa!

2009-05-18 @ 13:59:43
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Mowgli

Ha! Jag har grymma skills när det gäller scouting. Har varit scout i över 6 års tid. Iof var det ju många år sen nu.. Men jag kan nog fortfarande lägga en knop eller två. ;)

2009-05-19 @ 14:34:08
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Nils

Hahaha jag visste det, Mowgli har alltid dolda skills. Själv är jag en klättrare som lever efter "If you don't know how to tie a knot, tie Alot!". =)

2009-05-19 @ 18:00:26
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ni får väl åka ner till Olofsbo, då kommer ni lite längre söder ut iallafall.

2009-05-19 @ 19:32:28
Postat av: Emelie

Ni får väl ta er ner till Olofsbo, så kommer ni lite längre söder ut iallafall.

2009-05-19 @ 19:37:35
Postat av: Majsan

Smögen är en otroligt fin plats har jag hört...

2009-05-20 @ 23:31:33
Postat av: Nils

Både smögen och Olofsbo hade vart gött! Vi får se vad som händer och fötter!

2009-05-20 @ 23:39:06
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: din kusse i väster ort

du me kul har oxå rum

2009-06-04 @ 11:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0