Tips från coachen del3!

Idag i backpackerskolan ska vi prata om den välkända och ökända så kallade Jet-laggen.

När jag och Martin först kom fram till Bangkok den 23 oktober 2008 hade vi vart påväg i mer än två dygn. Vi hade knappt sovit och när vi äntligen hittade fram till ett rum på Khao San Road gjorde vi motsatsen till vad man ska göra för att bli av med Jet-lagg. Vi deckade brutalt framstupa rätt i varsin säng med kläderna på runt klockan 09:00 lokal tid.

Efter tolv timmars djup sömn utan så mycket som en rörelse eller en dröm om vackra flickor började vi få liv i våra misshandlade hjärnor igen runt niotiden på kvällen.
Frukost och efter den var det precis lagom tid för att börja förfesten. Khao San Road är som många vet inte tyst försen fram emot sju på morgonen.

Såå.. Efter lite fyllekäk(mmmm Pad thai mumma) så deckade vi ännu en gång runt nio.

Sov hela dagen.. och festade hela natten

Och! Sov hela dagen igen..

På detta sättet han vi typ se.. INGENTING av Bangkok eller solen på fyra dygn..

Efter det såg Martin ut såhär;



Och jag såhär;



Vi var Jet-lagg personifierad helt enkelt. Så där vi satt på vårt hotelrum bestämde vi oss helt enkelt för att idag!..

-Idag ska vi gå och lägga oss i tid och vänta på dygnet..
-Va e klockan nu föresten?..
-Vänta.. hmm.. här.. (det går inte fort när man är Jet-lagged) Fan..
-Vad? Va e den?
-03.30.

Vi båda hade gissat på runt sju. Så vi var rätt körda. Jag har hört att folk som verkligen går in för att vända på dygnet är helt och hållet över jet-laggen på 2-3dagar. För mig och Martin tog den två veckor. Vi fick inte pli på sömnen försen vi började en dykkurs och var tvugna att gå upp sju varje morgon i en vecka.

Slutsatts; Vill du inte plågas av Jet-lagg så vänd på dygnet direkt. Eller också, skit i det och festa som en gud hela natten eftersom du aldrig blir trött. Upp till dig!

Ps. Måste bara säga att jag älskar den här bilden på Martin! HAHAHAHAHAHA! Fy fan va schleten!

Kommentarer
Postat av: Martin

Herregud...

2009-05-13 @ 19:36:29
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Nils

Jag vet! HAHAHAHAHA!

2009-05-14 @ 07:03:56
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Dennis

Tjena hejsan!



Hur mycket planerades hemma respektive på plats?

Planering kanske tar bort lite av tjusningen med att just va en backpacker, men å andra sidan kan det väl kännas rätt tryggt att veta att "dom här x-antal sakerna har jag/ska jag göra"

Eller tänker jag fel nu..?

2009-05-14 @ 09:37:29
Postat av: Nils

Jag och Martin hade inte planerat någonting alls. Det enda vi visste och hade var en biljett till Bangkok och ett humm om att vi skulle vara borta runt ett halvår.



Jag tycker själv att det är det absolut bästa sättet att resa på. Man kan vara precis så impulsiv som man vill vara och göra PRECIS vad man vill. Det blir snäppet dyrare, flyg och sånt blir ju alltid lite dyrare när man inte bokar i förväg. Men jag tycker utan tvekan att det är det värt.

2009-05-14 @ 22:04:36
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Nils

Jag och Martin hade inte planerat någonting alls. Det enda vi visste och hade var en biljett till Bangkok och ett humm om att vi skulle vara borta runt ett halvår.



Jag tycker själv att det är det absolut bästa sättet att resa på. Man kan vara precis så impulsiv som man vill vara och göra PRECIS vad man vill. Det blir snäppet dyrare, flyg och sånt blir ju alltid lite dyrare när man inte bokar i förväg. Men jag tycker utan tvekan att det är det värt.

2009-05-14 @ 22:04:54
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Nils

Jag och Martin hade inte planerat någonting alls. Det enda vi visste och hade var en biljett till Bangkok och ett humm om att vi skulle vara borta runt ett halvår.



Jag tycker själv att det är det absolut bästa sättet att resa på. Man kan vara precis så impulsiv som man vill vara och göra PRECIS vad man vill. Det blir snäppet dyrare, flyg och sånt blir ju alltid lite dyrare när man inte bokar i förväg. Men jag tycker utan tvekan att det är det värt.

2009-05-14 @ 22:07:35
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Nils

Jag och Martin hade inte planerat någonting alls. Det enda vi visste och hade var en biljett till Bangkok och ett humm om att vi skulle vara borta runt ett halvår.



Jag tycker själv att det är det absolut bästa sättet att resa på. Man kan vara precis så impulsiv som man vill vara och göra PRECIS vad man vill. Det blir snäppet dyrare, flyg och sånt blir ju alltid lite dyrare när man inte bokar i förväg. Men jag tycker utan tvekan att det är det värt.

2009-05-14 @ 22:07:39
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: maya

haha söta ni e

2009-05-15 @ 06:57:57
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/
Postat av: Fia

Ni ser helt awesome ut! ;D

Jag brukar göra så att jag intar en sömntablett i Sverige för att vända på dygnet redan innan jag åker. När man landat på ny mark är det redan kirrat och klart, toppenfint.

Mitt problem är däremot efter ca. 8 timmar mår jag PYTON i flygplan. Syret tar slut. Får yrsel och spyr. Skumt kanske, men så är det. Skulle hellre ta transibiriska jänrvägen än att flyga till asien en gång till.

2011-03-25 @ 17:55:54
URL: http://dimmalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0