Vind..

-Oj, idag var det allt en frisk vind.. Sa en dam som fick håret tillruffsat då hon gick från kontoret till lunch-restaurangen Pärlan ett kvarter bort..

Eller lastbilschauförren på Stigs centers lastbilscentral..

-Fy fan änna gubbar. Idaa blåser de ju som  saaaatan änna.. Medan han använde all sina knep för att få tänt på cigaretten.

Eller..

- Jess! Vind! Idag ska det Kite-surfas efter jobbet!.. På en Westman El där Petter jobbar.


Såhär gött kan man ha det i vinden om man äger en Kite, Kitebräda och våtdräkt.


Själv satt jag 28 meter upp i en gran som knarrade värre än en dörr i en skräckfilm och försökte hålla mig fast. Skulle tippa på at den vajade 2-3meter i sidled i byarna.


Härlig bris idag 9m/s.



Med vinden i håret..

Ps.
Behöver fler tips på vad jag ska kalla bloggen nu när jag inte reser längre. Give me more!

Kommentarer
Postat av: Mikael

Shiet vad högt. Skulle aldrig palla.



Ang. namn så är det ju oftast det enkla som är det ästa får jag för mig. "100% Nils" eller "En rastlös trädklättrares äventyr" kanske? :)

2009-05-05 @ 23:39:36
URL: http://mikael.webblogg.se/
Postat av: Mikael

Shiet vad högt. Skulle aldrig palla.



Ang. namn så är det ju oftast det enkla som är det ästa får jag för mig. "100% Nils" eller "En rastlös trädklättrares äventyr" kanske? :)

2009-05-05 @ 23:42:30
Postat av: Mahammut

"Med vind i håret" kan den ju heta

2009-05-06 @ 00:40:50
Postat av: moster Ewa

Out on the limb

2009-05-06 @ 13:26:17
Postat av: Sven

Jag tycker din blogg hädanefter ska heta " Hej det är Nils" bara för att du alltid svarar så i telefon. Orginellt och trevligt!

2009-05-06 @ 18:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0