Plötsligt hände det!

Precis som Mikael kommenterade här för ett tag sedan då jag uttryckte min frustration över lägenhetsmarkanden i göteborg; Plötsligt händer det! Gjorde det de också.

Jag har inte vågat skriva någonting om det för att det skulle kunna bli jinxat, men nu känner jag mig tillräckligt säker för att gå ut med det. Jag ska lämna flickrummet. WIN!

Mitt i en film förra söndagen så ringde det på min telefon.
-Tja, såg er annons.. Är ni intresserade av en fyra i Johanneberg?
-Öh.. Jag trodde nästan att det var på skoj. Annonsen var ju ungefär en månad gammal vid det här laget.
-Jag ska ut till sjöss och hyr ut 1a Januari till 1september.
-Det låter jättebra. Jag lyckades äntligen klämma ur mig nått.. Klart vi är intresserade, när kan vi komma och kolla?

Jag och Linus åkte och tittade på den dagen efter och blev verkligen jätte nöjda. Den är inte jättestor, men det är nära till stan och hyran är riktigt överkomlig. Så vi snackade med Jocke som också ska vara med och dela men som för närvarande befinner sig i Sälen och tackade sedan ja. Igår fick jag ett mail att vi passerat betalningsanmärkningsgranskningen och han nu skulle kolla med värden om hur vi ska skriva kontrakt.

UNDERBART! Snart är man Göteborgare igen då, istället för förort-till-förortens-bo som mina kära kusiner har kallat oss.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Grattis! Välkommen till Göteborg igen =) Kanske stöter på varandra på stan nån gång.

2009-12-02 @ 20:00:22
Postat av: Hemlig

Nils har bara en krydda när han lagar mat...

2009-12-02 @ 21:36:57
Postat av: Nils

=DTackar! Hoppas jag verkligen att vi gör. Hemlig är en äcklig bulle..

2009-12-02 @ 22:07:44
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Mikael

Great success! Grattis.

2009-12-03 @ 16:28:33
URL: http://mikael.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0