Måste flytta..

Så.. Inget ont till mina föräldrar. Dom förstår bara inte..

Söndagen är en helig dag. Till och med Jesus visste det. Nog för att han och papa G.O.D. kanske mer hade de hårt arbetande bönderna, fiskarna, snickarna osv.. som jobbade dygnet runt resten av veckan i åtanke när de slänge ihop sin lilla livsstils-novell "Bibeln" med regeln om en dags vila varje vecka. Men nu tvåtusen år senare behöver även vi hårt dansande och festande unga människor som spenderar våra veckoslut helt utan sömn tillämpa denna vilans dag helt utan social kontakt eller fysisk aktivitet.

Så när jag kom insläpandes med mig själv över axeln efter en hård helg och möts av två framsträckta armar som håller i en damsugare ser jag givetvis detta som en hädelse.

-Dammsug, laga middag eller gå och handla! Ditt val.. Fast i mina öron låter det som -Bestig Mount Everest med blytyngder runt fötterna naken utan isyxor. Gå ut i skogen och skjut en älg, så potatis, skörda potatis, så grönsaker, skörda grönsaker, plocka svamp, jaga ikapp en ketchup och laga mat på det du fått ihop. Eller lyssna på ett entimmas bland-band med Linus favoritmusik (Bubbles, tysk-trance, ett par aquahits och möjligtvis som pricken över i:t eller som dolken i hjärtat - en rosa helikopter). Ditt val..

Jag har full förståelse över att jag ghivetvis precis som alla andra i vår familj ska göra alla dessa sysslor. Men jag har ingen förståelse för att de är tvugna att utföras på en söndag. Så..

JAG MÅSTE HITTA EN LÄGENHET NUUU!

Så jag betalade de 110kr som det kostar och satte in en annons på blocket. Med mig fick jag även Yohakkim och tysk-trance-bubbles-Linus. Någon som har en fyra att hyra ut? Ring mig!

Var faktiskt och kollade på en lägenhet idag, riktigt rolig upplevelse öven om lägenheten inte föll i vår smak. Men nu måste jag sussa så den anekdoten kommer upp imorgon!

Kommentarer
Postat av: Mowgli

Det är sånna här inlägg som gör att jag är glad att ha en egen lya. Även om den är i äckel-alingsås och jag faktiskt funderar på att det vore dags att flytta in till stan..



Fast du Nisse, du ska vara glad att du fick valmöjligheter. Back in the days när jag bodde hos morsan var det bara order likt den överbefälhavare hon är. :p

2009-11-04 @ 04:20:25
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Mor

Vi vill inte tvinga dig att jobba hemma efter 10 timmars arbetsdag. Men det är upp till dig. Jobbet skall göras.

2009-11-04 @ 22:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0