Niga och Bocka.

Idag var jag tillbaka i vrål-åket till israllybil för att kolla på träd igen. Många timmar köra bil och en hel del tid till funderingar, framför allt över hur f** någon kan vilja bo i Fjärrås????, men även över en hel del annat mellan himmel och jord.

En sak jag av någon outgrundlig andledning började fundera över var när vi, människorna i Sverige idag, slutade bocka och niga ordentligt.

Nu för tiden ska alla hålla på och göra Gangsta-hugs med en mycket malplacerad handknytning obekvämt inklämd mellan mötande kroppar. Eller bara helt vanliga kramar som egentligen borde sparas till mer speciella tillfällen än ett vanligt hej. Börja sätta ett värde på dina krammar säger jag!

Nä, vi borde helt enkelt ta upp det här med att bocka och niga igen. Ta i hand. Bocka/Niga. Säga -Hej, va kul och se dig.. om du känner personen, -Hej, det var inte igår.. om du inte har en anning vart/om ni setts tidigare.. Osv..

Nu snackar jag inte om någon lätt liten knick på knäna till nigning eller någon vicka på ögonbrynen tilta huvudet-minimalt-bock. Rediga brännakalorier kroppsrörelser så motverkar vi den ökande fettman på en och samma gång. Tänk på vilka fasta lår/stark rygg du hade haft om du bara hade vart artig nog och hälsat ordentligt i alla år.

Kommentarer
Postat av: Moa

åå vilken fin idé! jag gillar inte att krama människor jag inte vill krama, jag ska absolut börja niga!!! ;)

2009-10-06 @ 08:30:53
Postat av: Mowgli

Jag tycker vi ska sluta hälsa på varandra över huvudtaget.. All denna mänskliga kontakt är inte bra. Mer isolering och associala beteneden är att föredra!

2009-10-06 @ 11:59:16
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Mowgli

Annars är det jävligt borgligt att niga och bocka.. :p

2009-10-06 @ 12:00:02
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Sara

Hehe! Ska testa det på jobbet imorgon.

2009-10-06 @ 13:44:47
Postat av: Emelie

Tåls att tänka på i dessa influensa tider.

2009-10-06 @ 19:51:58
Postat av: Nils

Borgeligt? Fan heller! Det är riktigt proletäriskt skulle jag vilja påstå;P Och precis, svininfluensan hade jag inte ens tänkt på. Bonus!

2009-10-06 @ 20:56:09
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Carry on my wayward son!

http://www.youtube.com/watch?v=D6bQ4EAduBg&feature=related

2009-10-06 @ 23:13:47
Postat av: Niclas

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article5915671.ab



I dina inlägg har du med jämna mellanrum nämnt att en av fördelarna med att resa i asien är att det kan gå åt helvete på riktigt. Vill också minnas att du sa att du ska hoppa bungy jymp innan du dör, alternativt när du dör. Well, titta på länken.

2009-10-07 @ 13:02:17
Postat av: isabell

kul blogg! :)

2009-10-12 @ 20:25:55
URL: http://livetarencharter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kom igen Nils! Nu är det väl ändå dags för en uppdatering!

2009-10-14 @ 21:14:20
Postat av: Anonym

NU börjar det bli dags för ett nytt inlägg.. Finns inga ursäkter för så dålig uppdatering :)

2009-10-17 @ 02:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0