Träningsvärk..

I måndags hade jag som sagt min första riktiga arbetsdag på fyra månader. Man kan kanske tro att jag under dessa fyra månader utan jobb hade all tid i världen för att gå ut och motionera och det stämmer faktiskt. Men inte fan gjorde jag det. Jag har bara hängt runt med Hugo, fikat, drukigt öl och slappat. Okej jag gick ju faktiskt ut och sprang ett par gånger, eller a.. två gånger kanske inte räknas som ett par gånger.

Summa sumarum. Min kropp fick under dessa tre första dagar av släpande på stockar och motorsågande ta emot mer stryk än på väldigt länge och mår där efter.

Benen är stehårda av kramp och ömmar, ryggen påminner om Quasimodos, axlarna känns som om dom väger ett ton och har mer knölar i sig än vad en dåligt vispad pankaksmet har. Men värst av alla mina stackars muskelgrupper mår underarmarna. Dom har dragigt ihop sig till två hårda golfbollar och vägrar låta mig sträcka ut dem.

Nu blir det en dusch. Först med vatten och sen med hästliniment.


Da shiznit för ömmande muskler..


Kommentarer
Postat av: kussen i väster ort

känns de bra att slippa vara på fri fot

2009-10-01 @ 18:23:12
Postat av: Malin

Stackars dig Nisse! Du ska få massage på fredag! kram

2009-10-19 @ 10:05:11
Postat av: Nils

Jättebra! OCh det ser jag verkliiigen fram emot Malin!

2009-10-19 @ 22:02:19
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0