Expedition Robinson Nicaragua!



Precis såhär tycker jag att livet ska vara när reser runt i Central Amerika. Sol och surf! WIN!

Efter alla möjliga konstiga ideer om att resa i inlandet(hur tänkte jag där?!?!?) lyckades vi härom dagen äntligen ta oss tillbaka till The Pacific. San Juan Del Sur heter staden och den är underbar. En helt okej strand och ett par hundra paradistränder inom ett par dollars bussresa. Matmarknad med ett par varianter av god yberbillig mat. Och barer som inte har härjats av pesten utan som istället har den perfekta sköna surfchillhäng-autmosfären som bara finns på platser som denna. Livet är gött!

De första dagarna spenderades i en solstol för att väga upp B-vitaminbristen som infunnit sig på den evigt molniga ön Ometepe. Men idag blev det surf.

Jag hängde på ett gäng superskillade Amerikaner och Kanadensare i en bil till en avlägsen strand och därifrån gick vi runt en timma längs kusten förbi helt folktomma stränder som bara blev vackrare och vackrare destå längre vi gick.
Till slut kom vi fram till stranden där Amerikanska versionen av Expedition Robinson, Survivor spelades in.

Ett par kilometer strand med flera bra surfvågor, helt för oss själva. Det blir, precis som mina surfskills, inte bättre..






Lite trädbestigning och dagen var fullbordad..




En mycket lycklig ung man bland vågorna. Om det inte blev någon bild stående på grund av att fotografen inte hade kameran framme just då, eller för att det inte blev mycket stående överhuvudtaget lämnar vi osagt.


Lågvattnet tar över samtidigt som solen går ner efter en av de bästa dagarna på resan än så länge. WiiiiN!!!


Kommentarer
Postat av: Karin

Det ser underbart ut. Lev i nuet.

2010-12-04 @ 09:33:16
Postat av: Mowgli

Skönt att höra Nils. Jag var lite besviken på den bittra tonen dina senaste inlägg hade - Ingen gillar att höra gnäll!

2010-12-04 @ 09:36:54
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Anonym

Alfons Åbergs farmor sa, att det ska vara lite tråkigt ibland för att du ska uppskatta det roliga.

Jag hör gärna om tristessen för att sedan få berättelsen med guldkant. Äkta vara.

2010-12-05 @ 09:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0