Oväntad Måndag..

Ibland vet man redan då slightly stoopid spelar alarmlåten Wiseman klockan 06.00 hur dagen kommer att se ut. Precis så trodde jag det var i måndags. FAIL!

Föga anade jag att jag tolv timmar senare skulle befinna mig i hörnet på ett fik mitt i bohemhoodet Majorna lyssnandes till en kvinna 50+, iklädd elva saronger i elva olika färger och en huvudbodnad som mest av allt påminde om en festivalutsmyckad pakistansk mulas ögonflugskydd, berättandes sagor ur tusen och en natt. Till råka på allt akompangerad av en herre på ett orientalisktlåtande piano, som såg ut som en blandning mellan Patrik Sjöberg, Ted Gärestad, Fredrik Reifeldt och en persisk matta.

Hur det nu gick till att jag hamnade inför denna syn är egentligen Maja, Hugges kusin från Gävles, fel. Hennes band skulle nämligen spela efter den mycket oväntade tusen och en natt upplevelsen. Jag om någon har sett en heeeel del osignade band under Vacatierra-tiderna måste säga att det var riktigt bra. Som synd är snappade jag aldrig upp vad bandet hette, men ska undersöka detta.

Gött att slippa en vakna, jobba, äta, träna, facebooka, sova -måndag var det också! WIN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0