Snö och is..

På bussen hem från Funäsdalen häromveckan var det någon som klämde ur sig;

-Öh Nisse, vaffö skottar itte ni tak? Ni ha la selar o rep o skit?

Efter som jag inte hade något svar på detta drog jag förslaget för chefen och..  ..sex dagar senare har jag ryggskott, träningsverk i femton muskler jag inte visste jag hade och som grädden på moset; nio nya nära-döden upplevelser.

Som till exempel idag när min is-yxa - som var fäst i mig - fastnade i ett tjok med is på runt 100kg samtidigt som det lostnade från stuprännan. Lite panik, men jag överlevde. Obs! Inte tack vare Ted som gapskrattade på andra sidan taket. Jag hade tydligen med dödsångestens återframkallade målbrottsröst utbrustit;

-Å VAFAAAN GÖR JAG NU?
Där jag höll den fastkilade yxan med en lite lätt glaciär fäst på eggen femton meter över marken. Av någon andledning tyckte Ted att det lätt Jäääätte roooooligt. Tack för stödet.

 

Kontoret.



Kommentarer
Postat av: Martin

Haha, klockrent roligt.



Schyssta bilder, måste skaffa riktig kamera snart.

2010-02-27 @ 13:32:59
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Malin Leanders

Ser jävligt läskigt ut!!

2010-02-27 @ 17:51:51
Postat av: Anna

Tur att man inte alltid har koll på vad ni gör på dagarna!

2010-02-28 @ 16:41:54
Postat av: Nils

Tackar=) Va faktiskt lite iffy ibland. Litar bra mycket bättre på träd än skrangliga taknockar.



Ja och det är bara några år till Wilma är där med oss;P

2010-02-28 @ 22:13:33
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: kussen i väster ort

mormor hade vart nöjd

2010-03-20 @ 19:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0