Resan började bra, missade nästan tåget..

Runt 02.30 natten mellan fredag och lördag stod jag och Linus i tvättstugan och hängde tvätt. Det är det sköna med att bo i stan, man kan tvätta och gå på krogen samtidigt. I vanlig ordning hade jag givetvis sett till att inte förbereda någonting inför resan fören i sista sekund.  Därför blev det fredagkvällstvättning och mitt-i-natten tvätthängning. Tåget går ju inte fören klockan 13.30 ändå, tänkte jag. Packa kan jag göra sen..


Problemet var bara det att jag tänkte så ända fram till klockan 13:00 då jag insåg att jag hade tittat en timma fel på klockan och nu låg lika mycket efter i packtid. Jag förvandlades från mitt-i-natten tvätthängningsbakis till stress-Nils på noll komma nollfem sekunder och lyckades med hjälp av Linslus packa, duscha (Obs, just duscha klarade jag utan Linslus) och ta mig till centralen med en snowboard-tail klämd i dörren till godo. Tåget hade rullade innan jag hade tagit av väskan från axeln om man säger så.

 

Tåget tog mig till Helsingborg där jag hade en timma över tills Bollnäs-Mora gänget skulle plocka upp mig med minibuss. Han med en fika med Sven-min-vän som emigrerat söderut för det varma vädret eller skola, vem vet. Mycket trevligt var det i alla fall och kopparna kaffe vi han med sabbade min mage precis lagom till att det var dags att hoppa på bussen.  Det var riktigt kul att träffa Norr-Jocke (nu vet jag att han är från Bollnäs, men man kan inte byta bloggnamn hursomhelst) igen. Hann med en öl med honom i somras men innan dess var det Vang Vieng i december.. tvåtusen.. öh.. åtta.  Sjukt vad tiden går.

 

Förutom Norr-Jocke var det tre av hans barndomsvänner från Bollnäs och två tjejer från Mora som han, och tydligen jag med fast jag inte kommer ihåg det;), också hade träffat i Vang Vieng. Jocke började köra och jag tog över vid tolvtiden i Tyskland. Fem timmar spiiiiikrak autobahn mitt i natten med exakt tretton mötande bilar och som bäst en och annan rastplats som varians i vyn var, tro det eller ej, inte så givande och hade det inte vart för sex-sju redbull och min nye vän Johan som höll mig sällskap hade jag med största sannolik haft sju lik på mitt samvete just nu. Nästa gång ska jag skippa mitt-i-nattentvättning och öl dagen innan jag ska köra bil tvärs igenom Europa. Note to self.

Runt tio på söndag morgon efter tre timmar sömn, har aldrig mått bättre..

Vi överlevde i alla fall mitt körpass och då Johan tog över klockan fem kan jag ha vart den absolut sämsta hålla-vaken partner någon någonsin kan ha haft. När jag började prata osammanhängande om flygande vägskyltar sa Johan att det var okej om jag tog mig en liten lur och innan han avslutat meningen sov jag redan. Med tanke på att jag druckit sex redbull måste jag ha vart rätt trött för att ens kunna stänga ögonen.

 

Under söndagen turades jag, Johan och Norr-Jocke om att köra och tiden fördrevs med MIG och allmän bonding. 30h tillsammans i en bil och vips kan man allt om varandra och har fått sex nya vänner. Tillslut kom vi fram till Italien och firade det med en äkta Italiensk pizza. Aaaaooom!

 

Aaoooom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0