Sms-roulette

Nyårsafton blev lugn och vi bestämde gemensamt att det nog vore bäst att skippa alkoholen helt, eftersom vi ville vara pigga och alerta i backen klockan 09:00 den 1e. Men det blev ändå en gemytlig kväll med finmiddag på restaurang och sedan hem till husvagnen för ett härligt långt parti monopol (Som jag faktiskt lyckades avsluta med vinst). Prick 23.55 tog vi en tiominuterpaus för att se på alla fyrverkerier. Sen spelade vi klart och somnade gott.

Mamma, var god och sluta läsa här..

Undertexten;

Nyårsafton åt vi korv och mackaroner med kethup direkt från gasolen i husvagnen och drack så mycket som våra späda små kroppar klarade. Sen gick vi till fjällbäck och insåg att alla utom vi hade smoking eller kostym. Jag hade flanellskjorta och keps, vilket gjorde att alla kollade "lite" konstigt på mig. Vilket i sin tur gjorde att jag var tvungen att festa ännu hårdare. Ber om ursäkt alla ni som fick en dans-svettig-gangstakeps-plattskärm i ögat när jag headbangade som hårdast.
Jag missade tolvslaget med en kvart och var inte ett dugg ledsen för det. Hittade de andra för att fem minuter senare nästan hamna i slagsmål med en schtek-schtek-Norman med backslick som inte riktigt insåg att Jennie var totalt ointresserad av hur stilla hans huvud var då han dansade jättefort med kroppen.

Ted, som hade landat upp och ner fjorton gånger i parken under dagen, började känna att hans ömma kropp och svanskota inte befann sig i den ultimata miljön på det knökfulla dansgolvet och gick tyvärr hem vid två. Jag, Petter och Jennie hängde kvar tills.. öh.. ingen aning.. Men vi kom hem tillslut i alla fall.

Då lärde Jennie mig och Petter spelet sms-roulette. WIN!
Hur kul som helst.
Det går till så att man turas om att komma på ett sms. Sen säger man en siffra och motspelaren måste då skicka sms till den som har den platsen i telefonboken. Tex:

"Jag löper, ta mig nu" Som Jennie fick skicka till sin arbetskamrat.

eller: "Du må tvätta dig innan nästa gång" Som Petter fick skicka till Gert, hans gamla gymnasielärare.

Helt underbart roande klockan 04.00 och när min kusin Lisa totalköpte smset:

"Jag vill ha barn med dig"

..skrattade vi så att vi grät.

Jag: "Jag vill ha barn med dig"
Hon: "Nu skrev du till fel va? haha"
Jag: "Nej"
Hon: "Öh, detta är din kusin"
Jag: "jag vet"
Hon: "Varför?"
Jag: "För att det känns rätt" Vid det här laget låg jag och kved i skrattplågor på golvet i husvagnen och Lisa satt troligvis mycket skärrad hemma i Sverige och grät. Jag vet elakt, men mycket, MYCKET, roligt!

En timma senare då vi alla sov:
Hon: "Nu fattar jag! En smslek va? Hahaha var det Petter som skrev lr?"

Jag svarade inte eftersom jag sov och glömde svara på morgonen så stackars Lisa gick hemma i Sverige och trodde att hon hade en incest-kusin som ville Fritzla henne.

Klockan 17:00 Dagen efter. Hon: "Asså Nils.. Jag hoppas verkligen att det var på skämt? Lr? Svara!"

Jag ringde upp henne och skrikskrattade lite till. Så jag tror jag kommer få en örfil nästa gång vi ses. Lätt värt=) Puss på dig älskade kusin!

Kommentarer
Postat av: Mowgli

Haha älskar inledningen.. det var lite som en kall hand greppade om hjärtat ett tag där. Bra inlägg!

2010-01-04 @ 16:34:18
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Den lurade kusinen

Och Puss på dig med älskade kusin KUSIN!!!!!!!! jag är så ensam och rädd..

2010-01-04 @ 21:52:24
Postat av: Nils

Jag kunde bara inte låta bli=) Hehe Jo, jag har ju regeln inga fylleslagshistorier, men nyår får vara ett undantag. Hehehe Förlåt Lisa men du hjälpte oss att inleda året med ett riktigt gott skratt!

2010-01-05 @ 13:12:34
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Emelie

=) Weird!

2010-01-06 @ 19:19:33
Postat av: Linus

Jag älskar verkligen din blogg nils, är redigt laddad för fredan, då röjjer vi!

2010-01-10 @ 00:11:32
Postat av: Gunnar

hahaha, Roligaste på länge!



PS. Det är tillåtet att gifta sig med sin kusin i Sverige om inte jag har helt fel..

2010-01-21 @ 19:23:12
URL: http://gunnarsahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0