Flyktingläger/Öland Roots festivalen???

Om en Afghansk man eller kvinna på flykt från förtryck, förföljelse och eventuell tortyr hade fått reda på att människor i Sverige betalade pengar och lade sina enda två semesterdagar på att tillfälligt bo i ett flyktingläger med allt som det hör till; vattenbrist/översvämmning, ut-torkning/överkonsumtion av gift i vårt fall öl i Somalias fall kat. För att inte tala om all lera, stank och långfingriga grannar som tycker att ditt primuskök hade passat mycket bättre framför deras, hade han/hon trott att vi var hjärndöda eller i alla fall att hjärnan hade frusit ihop på de där kalla galna nordborna.


http://www.btornblom.com/blog/wp-content/uploads/2008/09/jalozai-1-mars2001.jpg
Festival?


Ung (albino-)man i ett flyktingläger i Iran?

Sen finns de vissa som kanske skulle försöka sig på att påstå att det finns en massa skildnader på en festival och ett flyktingläger; musiken till exempel. Fail! Jag har aldrig under två Hultsfred, en Arvika och nu Öland roots lyckats se ett enda band. (Jag misstänker att det är en myt att det ens finns band på Sveriges festivaler) Man missar alltid all bra musik som man innan festivalen påstod sig bara måste se och efter festivalen läser i Metro om den var bra eller inte och sen berättar som om det vore ens egna recention.

Jag skulle till och med kunna tänka mig att folk på ett flyktingläger är renare än dreadlock-rastafari-Kalle från Karlskoga som gnider in benen upp till knäna i lera för att få in den där rätta festivalstämmningen. Ingen afghansk mor skulle någonsin låta sin son visa sig så smuttsig och med så mycket tovor i håret utanför tältet.

Rasta-Basta!

Kommentarer
Postat av: Mowgli

Hehe kul spaning! :)

2010-07-23 @ 15:23:22
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: sanna

Hej! sökte bilder från flyktingläger på google..

och vad hittar jag! jo, det roligaste citatet att använda i min uppsats!! hoppas du inte misstycker, men ett mvg står på spel!

"Jag skulle till och med kunna tänka mig att folk på ett flyktingläger är renare än dreadlock-rastafari-Kalle från Karlskoga som gnider in benen upp till knäna i lera för att få in den där rätta festivalstämmningen. Ingen afghansk mor skulle någonsin låta sin son visa sig så smuttsig och med så mycket tovor i håret utanför tältet."



MVH Sanna

2010-09-10 @ 09:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0