AAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaarrrgh!

Sommar, det gillar jag! Vinter, så länge det är snö och man kan åka snowboard är det underbart. Höst och den så kallade våren går dock pheetbort! Visst är det underbart när blomknoppar tittar fram, fåglar börja kvittra igen och solen värmer de rosenkindade lekande barnen på skolgårdar runt om i landet. Men hur ofta ser våren ut så? Exakt tre dagar om året har mina veteskapliga eu-godkända testresultat bevisat. Tre dagar..

Den våren jag känner till och som började precis idag innebär slask, blixthalka, ett ogenomträngligt ljusgrått molntäcke som supereffektivt döljer alla spår av en varm sol och en blå himmel.

Temperaturen håller sig på stadiga -7 till +12 bara för att alla kläder ska vara helt värdelösa inom tio minuter efter att man har lämnat lägenheten. Antingen frost som fick mig att slänga på mig långfillingar men som försvinner på 2,6sekunder för att effektivt ge mig smeknamnet Svett-Bert på bussen där det plöttsligt är svinvarmt eller så är förkylningen i sex dagar bokad eftersom jag dagen efter skippade långfillingarna då det enligt termometern är åtta plus, men plöttsligt blåser en arktisk permafrost-vind från alla håll samtidigt.

Eller så regnar det, men bara lite. Liiite liiiite, precis lagom för att hålla i sig i dagar och på sikt ta sig igenom allt.

Ni kanske börjar ana en viss antydan till bitterhet. Och ja, jag är bitter idag. Jag är res-sugen SÅ IN IIII!, och det känns som sommaren med 1000 och åter 1000 timmar arbete är en framavlad supermur med mamma-kinamur och pappa-Berlinmur som stålt ser på hur den effektivt skiljer mig från hösten och tid för avresa.

Att det är speciellt jobbigt just idag kan ju bero på att inte en, utan två av mina polers lämnade landet de senaste 24timmarna. Snygg-Tobbe rymmer till Malaysia, Australien, Nya Zeeland och Usa i fyra månader och Joel-Boel-Bambatant ska studera självmordsbombare på nära håll i Israel, Jordanien och Egypten. Hatar dem båda lika mycket och kommer varje dag från och med nu börja dagen med att sätta sågen i voddoo-dockor med deras namn. Ni borde följa Joels resa på hans blogg http://joela.blogg.se/
Jag vet inte om mitt arma hjärta pallar att läsa om Joels lyckliga tider i solen utan att krossas här hemma i den svenska helvettes "våren", men alla ni med ett starkare hjärta än mig. Do it.

Fan. Skit. Järnspik. Massa könsord och ett och annat kraftutryck som barn skulle ramla ner döda på fläcken om dom hörde.

Kommentarer
Postat av: jennie

Kan inte mer än hålla med dig!!! Men jag hatar även vinter, jag är en sån som vill ha sommar året om! Så jag var nu tvungen att boka Thailand i januari nästa år...ekonomin tillåter inte tidigare resa tyvärr och NEJ jag vägrar en iskall januari månad till!!!

2010-03-18 @ 15:37:46
Postat av: Hgurk

Du borde få så fett mycket credd för att du kan få en dyster kille att skratta åt en massa deprimerande saker. Det är karmaspinoff på G här nu!

2010-03-18 @ 23:12:35
Postat av: Nils

Jag älskar vinter, det är mellan perioden med slask och mellanpissväder. Spö ska våren ha! Precis samma här, inte en januari i Gbg till.



Gött att man kan glädja någon med lite bitterhet:-) hehe det glädjer mig tillbaka!

2010-03-19 @ 17:28:07
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mellanperioden i ett ord.

2010-03-19 @ 17:32:31
Postat av: Linus

Onödigt med så lång rubrik, nu sabbade du layouten på sidan under "senaste inläggen-länken" också till råga på allt :)



Hoppas du kommer till mackattack ikväll så ska jag muntra upp dig!

2010-03-20 @ 17:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0