Pånyttfödd!

Ni kanske undrar om jag har gått och dött. Förra veckan hade jag svarat ja. Hela vägen från Nagiala hade jag ropat
-Ja, jag är död. Jag hackade så mycket is att jag själv gick om den globala uppvärmningen i glaciärslaktning. Och på den sjunde dagen pallade kroppen inte mer och jag dog.

Men precis som en två veckor gammal brödskiva får nytt liv och smak i en brödrost, tinade denna veckans sol upp mig och nu är jag inte längre en vandrande våldnad. Jag är nyrostad och idag lekte verkligen livet.

Chefen var näst intill galen (troligtvis tillräckligt för att spärras in mot sin vilja i mer än nio länder), min motorsåg bestämde sig för att inte fungera så jag fick såga med handsåg, en kund trodde att Vi skulle betala Honom för hans "Virke" och förklarade mig hjärndöd när jag sa vad det skulle kosta honom att bli av med sitt "virke" och sist men absolut inte minst var Ted hungrig. MEN! Solen sken, och ingenting skulle kunna förstöra den första arbetsdagen 2010 som gick utan långfillingar och jacka.

Bob Dylan spelade Like a Rolling Stone och vi guppade fram i våran nya decepticon till Arab-Lastbil med lycko-amulett i backspegeln och allt. Jag kände det lika starkt som solar plexus-slaget chefen gav mig till frukost; Våren är på ingång! WIIIIIN!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Visst är det härligt!

2010-03-10 @ 19:44:29
Postat av: Nils

Ja! Synd bara att alla vårkänslor som fanns igår blev bortblåsta av frost-is-vindarna idag.. Men snart är mörkret över!

2010-03-10 @ 21:40:34
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0