Fuck you snor!

Kurerandet har hittills gått åt fanders. Jag har plågat mig själv med två hela dagar i en hängmatta under en palm och det har inte fungerat alls. Såå..

Idag sket jag i "ta-de-lungtandet" och började istället dagen med att stila lite med mina certifierade palmklättrarkunskaper. Lucas som är chef på stället och tilika ihop med NorrJockes vännina (vi har inside connections) berättade att det faktiskt är ett stort problem för dem med coccosnötter som faller ner och kan skada folk.

-Don't know how to get them down!
"Stege kanske" tänkte jag, men insåg fort att det inte skulle imponera särsklit mycket på någon om en Mexikanare klättrade upp på stege och tog ner nötter så istället sa jag;
-I'll give it a try. Och fick sedan hjälp av NorrJocke som beskrev mitt yrke precis så som en svensk själv inte får göra. Det är ju att skryta.





Efter ett par tre palmer var jag helt slut men hade i alla fall lyckats få ner ett par tjog med mördarnötter. Ytterligare ett par svettdroppar och svordommar senare drack vi coccosmjölk och käkade färsk coccos.

Efter pärsen med palmklättrandet blev vi inbjudna av coola gänget, dvs de spanska bruna hunkarna som hänger häromkring och enbart pratar med vita pimpinetta flickor, att spela fotboll. Det var riktigt kul och efter att vi faktiskt vunnit ett par matcher steg vi nog, hoppas jag, lite i rang här på stället. Nu nickar de ett lätt olá varje gång jag passerar coolabänken precis vid entrén. Blev tyvärr inga bilder på det men film däremot så det kommer med i nästa klipp.

Förövrigt känner vi oss mer och mer bekväma här på pocna hostel. Detta är verkligen paradiset och stämningen är underbar. Det enda som suger värre än städfisken i akvariet vid p-betalautomaterna i Nordstan just nu är mina spanskakunskaper. Men jag har hopp och börjar så smått försöka beställa mat och säga artighetsfraser. Det ska nog gå tillslut.


Livet är gött!

Känns nästan taskigt mot er därhemma i snön att lägga upp denna bilden. Men! Se den som motiverande, det finns fortfarande sol-ljus på vissa platser på planeten.


Kommentarer
Postat av: Syrran

jag är mycket avundsjuk på dig bror, vill också vara på en paradisstrand!

2010-10-25 @ 22:55:35
URL: http://muffinsmois.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Förstår jag=) Det vill jag med nu när jag har lämnat.. hehe

2010-10-27 @ 03:53:06
URL: http://nilsjohasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0