Det snöar tydligen hemma..?

Väl ute ur flygplatsen var taxichaufförerna precis som taxichaufförer utanför flygplatser är. En blandning på Kombiz-Kombiz, bäzta briz-Bäzta Briz och mellan till jätte svettiga.
Det enda som skiljer de Central-Amerikanska taxi-chaufförerna är bara att de alla har frodiga saddam-Mustacher som till exempel Thailänska tuk-tuk förare samt Mr Myagi för evigt kommer avundas dem för.

Både NorrJocke och jag själv blev direkt mycket imponerad av mig då jag utan ett uns av tvekan körde en stinky-eye battle med en chaufför och fick ner priset till i alla fall hälften av utgångssumman samt skjuts till ett helt okej hotel.

Men vi stannade bara i Cancun en natt och tog oss efter en traditionell Mexikans frukost...


Vi ska snart börja jobba lite på brännan också.

..vi oss vidare ut till Isla Mujeres, paradisön precis utanför Cancun. Synd bara att typ 240miljoner amerikaner hittade ön och insåg dess paradisstatus tjugo år innan jag och Jocke gjorde det. Men, men.. eftersom det just nu är precis slutet av regnsäsongen är det knappt några tjocka amerikaner här alls och stället är faktiskt riktigt.. ..riktigt nice (ännu en gång citat snygga killen i snowroller).
Jag har inte hunnit fota så mycket än men här är lite bilder från google så ni förstår i vilken värld vi lever u just nu;

Poc-Na Youth Hostel Picture
Där vid den böjda palmen i mitten tillbringade jag min morgon med en god bok.


Här bor vi på Pocna Hostel.

Det enda som bekymrar mig just nu är en förkylning och halsont som vägrar ge sig. Missade en tequilakväll igår då jag deckade klockan 22 efter ett stort lass nachos med guacamole och coca cola. Men det kändes ganska värt när jag efter ett par timmar i hängmattan imorse såg ungdommen vakna till en efter en och känna av den där känslan som enbart äkta mexikans tequila resulterar i 6-9timmar efter inmundigandet.


Så det snöar hemma.. jaha..


Kommentarer
Postat av: Lisa

2010-10-23 @ 18:39:22
Postat av: Lisa

Underbart!

2010-10-23 @ 18:40:19
Postat av: mackanpackan

kungälv är bättre.

2010-10-24 @ 13:49:49
Postat av: Nils

U wish=)

2010-10-25 @ 17:11:35
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0