Kom in i Landet!

Härom veckan var det en mus som viskade i mitt öra att man tydligen måste ha en utresebiljett för att komma in i mexiko. SKIT! tänkte jag eftersom det enda jag hatar mer än fulla fjortisar som skriknynnar på the white stripes är just bestämda datum när jag reser.


På Landvetter innan avfärd

För att vara riktigt säker på att så var fallet ringde jag i alla fall till en kvinna på Mexikanska ambassaden som mycket riktigt intygade att så var fallet.

-Jaa, dy masta ha biljäät in å yt! Annas prolbläm.

Fan jävla skit tänkte jag och bestämde mig i samma sekund som jag kollade "billiga" flyg ut ur mexiko att jag skiter fan i vad dom säger. Det löser sig!

Vågade inte riktigt berätta det för min självande mor därhemma, men nu vet du morsan.
Eller som NorrJocke som jag nu mött upp med uttryckte det med fin norrlänsk dialekt;

-De e ju det som är själva grejjen, här ska man iväg i flera månader och resa och så vet man inte ens om man kommer in i första landet! Det är äventyr det!


Kommentarer
Postat av: Mowgli

Roligaste med detta inlägget var min reaktion då jag trodde du slängt upp din första bild på Mexico och hur kallt o ruggigt det såg ut. Två milisekunder senare kopplade jag ihop det med min verklighet här i Sverige. Fast på östra sidan har det snöat idag också. Inte ok!

2010-10-22 @ 17:05:54
Postat av: Den självande!

Visste Maja om det här? Hur mycket kostar resan hem? När vill du bli hämtad på Landvetter? Vi får se om vi kan möta dig då.

2010-10-22 @ 22:29:17
Postat av: anna

tänkte precis likadant som mowgli, att fan vad kallt det ser ut i mexico! haha :)

2010-10-23 @ 08:18:49
URL: http://annakotten.blogspot.com
Postat av: Elin

Hej! Hamnade på din blogg av någon anledning:) jag och min kusin ska göra en liknande resa (Mexico ner via alla länder ner till Panama, sen upp vi Karibien) nu i mitten på mars. Vi har ju tänkt bussa ner till Belize från Mexico och har därför inte någon utresebiljett när vi åker. Jag tänkte höra med dig hur du löste det?

2014-01-12 @ 16:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0