Minipc,filmredigering och Etw

Efter en sjukt lyckad permissionsonsdag från Slavakuten AB där jag hann med näst intill hälften av allt inplanerat äger jag numera en minipc med tillhörande redigeringsprogram(=filmer=WIN!), nya skor med tillhörande sula(till skilldnad från mina gamla), blade the vampire-killah-stylish- solglajjor (det ble ba så), och tre färre cancerfläckar med tillhörande nio nya ärrbildande stygn på min kropp. Stygn nummer 33-42 efter vad jag kommer ihåg. Börje Salming har tydligen typ 80 stygn bara i ansiktet men han har ju några år till godo. Snart så.

Har satt igång med filmredigerandet. Det är inte lätt, så långt har jag kommit ungefär. Tänkte att jag snabbt och lätt skulle klippa ihop en liten film om Slavakuten. Jag insåg fort att "snabbt och lätt" inte är några synonymer för filmredigering, "ord som får Mor att tappa öronen" passar dock betydligt bättre. Datorn hänger sig, jag lyckas inte få den bokstaven att vara i rätt färg där jag vill ha den, filmen spelas plöttsligt baklänges eller den gamla klassikern - komma åt radera allt-knappen. Jag har dock gett mig F** på att vända denna FAIL! till ett WIN! så snart kanske ni får se ett klipp här igen.

Att det blir mörkt tidigare för var dag som går i ett tempo som  gör att man börjar tvivla på om vi är påväg mot vinter eller bara emot en bäcksvart avgrund gör att jag kommer hem lite tidigare nu förtiden. Men fritid blir det ändå inte för nu i helgen ska jag nämligen på nytt försöka att certifiera mig som European Tree Worker. För er som inte vet vad det är så kan jag förklara att det är ett certifikat för Arborister/trädklättrare i hela europa och om jag skulle klara det så är det ett bevis på att jag kan det jag arbetar med.
Dvs; jag kan sticka upp det i näsan på varenda tant som tvunget måste ha ett papper på att jag klarar av att klippa rabarberbladen i hennes blommlåda. 
I certifiering ingår fem delprov och fyra av dem klarade jag i våras och förhoppningsvis ska jag klara det femte och sista provet nu på lördag.

Nattinatt!

..och just det ja FJORTON DAGAR KVAR!!!


Kommentarer
Postat av: Karin

Lycka till, mammas rediga pojk.

Blekinge folket hälsar också.

Kram

2010-10-07 @ 17:10:16
Postat av: Föregående

Ja, Nils det blev en särskrivning

2010-10-08 @ 09:35:55
Postat av: Anonym

ÅHH längtar efter nya filmklipp!! :)



2010-10-08 @ 20:48:07
Postat av: Martin

Mmm, lär dig redigera.



Vilket program?



Jag använder ett som heter Magix Movie.

2010-10-08 @ 21:24:10
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: moster Ewa

Hej!

Lycka till på din resa!!!

2010-10-19 @ 07:20:38
Postat av: moster Ewa

Lycka till på din resa!

2010-10-19 @ 07:22:12
Postat av: moster Ewa

Lycka till på din resa!!!

2010-10-19 @ 07:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0