24 dagar kvar!

Mindre än en månad till avresa. På ett sätt känns det som om tiden står still och på ett annat som om sista månaden/månaderna gått i tredubbel fart.

Antar att alternativ ett är vid de tillfällen då regnet känns som ett isvaksbad, vinden är stark nog att klå armbryterskan från ensamheten i armbrytning och vi omorganiserat företaget från Trädakuten AB - "Vi kan träd" som tar ner och beskär stora träd till Slavakuten AB -"Vi har släpat sen Pyramiderna" som enbart bär och släpar på redan upphuggna äppleträds-stockar. (Ja ä int bitter.) Och sen har vi de dagar då jag kollar vilket datum det är för att skriva in arbetstider och inser att två veckor har sprungit förbi utan att jag kan minnas en enda detalj om vad som har hänt och vad jag gjort.

Har i alla fall försökt att börja ta tag i saker som måste göras innan äventyret börjar. Vaccinerat mig och öh.. jag har.. fantiserat om paradisstränder och surf. Men!, jag har tagit ledigt på onsdag för att hinna med ungefär tusen saker;

*Läkaren för att ta bort leverfläcken som slipas bort varje gång jag försöker surfa.
*Tandläkartid
*Banken för att fixa ett extra visitkort och internetbankbrickor.
*Köpa minilaptop
*Köpa
-ficklampa
-skor
-byxor
*kolla med Kilroy travels om flyg inom amerika.

Låter kanske inte som jättemycket. Men med tanke på att jag har försökt få dessa saker gjorda i två månader och inte hunnit kommer det att kännas extremt skönt om jag lyckas bocka av ett par saker från listan i alla fall.

Jag i en gran i Partille.

29dagar kvar varav 13arbetsdagar. Och just det ja, jag har köpt en ny kamera till resan Canon G11. Så nu kan jag ta ännu phetare bilder. WIN!


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag ser fram emot att fa borja lasa om dina resor igen. Trad i all ara, men aventyr ar det basta!

2010-10-01 @ 09:27:46
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Nils

Vet du va, jag ser fram emot att skriva om resor igen! Så in I!=)

2010-10-03 @ 11:49:56
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: A

Ska tågluffa i Europa (känns sååå amatör jämfört med vad man läser om här..) och slumpade mig in på din blogg via Flashback. Fler inlägg, tack! Spännande intressen har du också. Göteborgsbo? :)

2010-10-04 @ 19:52:42
Postat av: Nils

Jag har bara hört bra om tågluff, skulle tro att det ibland är bra mycket krångligare än det jag gjort/ska göra. Länka gärna flasbacksidan=) Jag sliter det sista nu för att få ihopn pengar, sen kommer inläggen komma på löpande band! Njaaaae, just nu Kungälvsbo(ca 2 mil nor om gbg).

2010-10-06 @ 21:40:45
URL: http://nilsjohansosn.blogg.se/
Postat av: A (igen)

Mjaha, trodde du var van backpacker! Ang flashback kan du söka på ditt namn/bloggnamn så dyker nog trådarna upp:) Ahaa, okej,trevlans!

2010-10-06 @ 23:16:24
Postat av: jennie

fixar banken visitkort.... ;)

2010-10-10 @ 15:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0