Håll 90!

Att bensin kostar mer per liter här i Sverige än medelmånads-lönen i de flesta länder som man mest läser om då det står ett "Made in -" framför, verkar inte avskräcka en endaste bilist i Göteborgsområdet.
Det spelar ingen roll om klockan är tre på dagen eller tre på natten, vart du än känner för att ta dig i vår kära region så kan jag garantera dig minst ett bom-stopp på vägen dit.

Jag tror att min teori om att svärande över trafikköer är nära på förbi cancerpinnesugande i statistiken över mest orsakade blodproppar hitills i år, är mer korrekt än jag anade då jag tänkte ut den. 

Åk buss då din miljöbov!.. tänker ni, som inte bor här i västra Götaland. Vem fasiken har råd med det. Samtalade med min kära gamla vän från grundskolan idag som nyligen startat familj. Att åka från Kingrivva (Kungälv så som vi gangstazzz uttalar det) in till Göte-la-borg och tillbaka kostar mer än flyg till London över helgen. Det är inte okej!

Att de ändringsbara lysdiodskyltarna ALLTID står på minst 50km/h även om man suttit framför en och samma skylt i tio minuter, känns var morgon/eftermiddag/Lunch/spöktimma/mm som en sucker punch signerad MrTyson. Någon på vägverket måste dela samma ironiska humor som Magnus Betnér och fnissa ihjäl sig åt oss bilförare i CO'2 fiestan på motorvägen var dag.

Snälla Göteborg och Västtrafik. Investera inte i utökande av vägar och broar, det resulterar både i mer bilkörande och sämre luft. Gratis kommunaltrafik då bensinen kostar snart kostar 18kr/litern måste tillslut få till och med den inbitnaste bonnlurken att ge upp sitt gamla flickväns-substitut till trimmad volvo för bussen och på så sätt minska köerna.

Bara gör det!


Kommentarer
Postat av: Ylva

eller så gör man som mig och inte har körkort... JÄTTESMART, jag får ju liksom inget val

2011-04-07 @ 15:09:48
URL: http://lovelive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0