Känd från radio..

Så. Nu var det gjort, jag slutar här med som trädklättrare och säger upp bekantskapen med alla vänner för att på heltid spendera min tid på stureplan. Jag är ju numera radiokändis så jag ser egentligen inte att jag har något val.

Mitt nya glassiga liv i rampljuset började igår vid tretiden där jag satt och gled fram i bilen påväg till ännu ett träd som råkat i nöd och behövde trädakutens hjälp. Trots att jag givetvis var fokuserad som en ambulansförare (min chef läser med största sannolikhet detta) så hade jag på radio P3 i bakrunden och Krister och Morgans program "apropå det..". Temat för dagen var -saker som alltid får folk att skratta.
Ofta när jag sitter och lyssnar, egentligen ganska sällan(ifall chefen läser igen), tänker jag att det där borde man ringa in till. Men likväl blir det aldrig så.

Försen igår då, solen glänste, kunderna var nöjda och vi hade inte förlorat ett enda träd till svampangrepp på hela dagen så, lika väl, tänkte jag och ringde in för att berätta min favoritordvits som jag använder så ofta jag bara kan.
Producenten jag fick prata med först tyckte att den var precis lika rolig som jag tycker, så han kopplade in mig och vips var man live i radio framför tio miljarder människor. Okej då, tio miljarder kanske var att ta i det är ju fler än det bor på jorden, men en två-tre miljarder i alla fall.
-Tjena Nils.. sa Kristers röst som jag hört så många gånger tidigare.. -vad får alltid folk att skratta?
-Tjena! sa jag och hela svenska folket märkte direkt att jag var som gjord för radio.. -jag jobbar med att ta ner träd hela dagarna hemma hos folk. Och då brukar folk första kommentar vara "-så du e en såndär trädkramare.. Höhö.. Höhö". -Nej.. svarar jag -Jag är en lönnmördare.. Bahahahaha. Morgan och Krister kunde knappt sitta kvar på stolarna eftersom de skrattade så mycket och på en minut hade jag i Svenska folkets ögon gått från okänd trädkramare/backpacker till folkkär lönnmördare/komiker.

Lite trädtrivia senare tackade Krister för samtalet och nu sitter jag här spänd och väntar på alla telefonsamtal från landets stora produktionsbolag som utan tvekan måste ha sett talangen som näst intill fallit famnen på dem. Det borde börja plinga i fånen när som helst nu..

Kommentarer
Postat av: Ina

Jag hörde dig allt! Lönnmördaren!

Jag tänkte först, hm jaa. Men han låter bekant. .

Nils hette han det? Kapar träd? Skadat knät?

Det måste vara Nils ;P haha.



Du är allt rolig du :)

Sköt om dig!

2011-04-12 @ 17:02:36
URL: http://hundraprocentina.blogg.se/
Postat av: Nils

Jepp det var jag! Finns inte allt för många som passar in på den beskrivningen=)

2011-04-12 @ 20:47:33
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Mowgli

Hehe följer Jespers råd alltså? Jo, men varför inte? Kan se dig i VIP-avdelningen på sturekompaniet och steka lite! ;)

2011-04-12 @ 21:01:17
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Anna

Haha, nu har jag lyssnat på dig, din trädkramare. :) Fick tips av min kollega (som hörde dig live) om att Henke borde köra med detta skämt, som en arborist drog på P3 / Christer. När jag berättade lönnmördar-historien för Henke tyckte han inte ALLS att det var så roligt. "Den är ju gammal!" Inte konstigt att han hörd den förut...

2011-04-13 @ 09:43:31
Postat av: Nils

Haha, ja som sagt jag kör den en hel del;-) Ska tydligen kallas göteborgshumor har jag fått höra på sistonne. I vilken fall otroligt roligt!!

2011-04-13 @ 15:49:13
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Moa

i mina nuvarande värmlandsöron så lät du väldigt göteborsk bror :P Det va skönt att lyssna på !

2011-04-13 @ 23:30:17
URL: http://http://muffinsmois.blogspot.com/
Postat av: Kat

Hahaha!

2011-04-17 @ 18:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0