Bifoga bild på folkskoleanmälningen??

Då jag efter fyra år på gymnasiet tillslut tog studenten var det givetvis sorgligt att skiljas från den betryggande famn som alla de tretton åren i det svenska skolsystemet faktiskt hade varit. Men likväl var det en otrolig frihet i form av pengar och tid i massor som väntade utanför dörren. Jag insåg senare att pengarna fick man tydligen slita för och tiden räckte inte till hur mycket man än hade.

-Jag ska aldrig mer plugga tänkte jag.

Jobba -> Resa ->Jobba -> Shoppa -> Jobba ->Resa, har i flera år varit mitt mantra och det har fungerat bättre än bra. Fler gånger än en har tankarna talat med varandra om att detta skulle jag kunna hålla på med tills jag på min hundraårsdag sätter en bit broccoli i halsen och faller ner död för vulkanen jag just bestigit. Kanske Rinjani en andra gång föresten..


Hade allt vart nått om vi på åttioårsdagen av denna bild stod där igen i spindelmannendräkt och silikonskink-trosor rynkiga och med slappare pungar än en matkasse med två apelsiner i. Vem vet? Jag är i alla fall på.

Men, så en dag för kanske ett år sedan då jag som bäst höll på med den mycket kultiverande sysselsättningen att baxa upp en ekstock uppför en lerig backe i snöslaskregn kom tanken till mig. Jag kanske borde börja plugga igen.

Tanken var borta lika fort igen eftersom jag snubblade och landade med nästippen först i nyupptrampad iskall lera medan stocken rullade hela vägen ner för backen igen, till ljudet av de svordomar jag trodde var grova på tiden innan den danska sjörövarparlören.

Men tanken hade sått ett frö och det växte. Mer och mer under året som gått har jag fått känslan av att det är dags för någonting nytt. Träffa nya människor, se en ny stad och framför allt lära mig något nytt. Så nu har jag tagit det stora steget som kan vara det första på en ny era i livet. Jag har sökt in till högskolan.

Så förhoppningsvis bor jag och studerar i Kalmar, Sundsvall, Örebro, Skurup, Malmö eller varför inte Melbourne nästa höst. Time will tell som man säger på Inglisch.

En liten rolig sak som jag både förstår (då jag ser bilden nedan) och inte förstår är att då jag sökte skurups folkhögskola vill de ha en bild bifogad i ansökan. Tar de inte in några fula människor där eller? Vad har mitt utseende med min chans att komma in på skolan?
Så jag skickade helt enkelt med min allra bästa favoritbild från studenten. 19 år och med ny tandställning samt gravt berusad på en blandninga av jäger, mintu, champagne och lycka. Söt som socker helt enkelt och givetvis mina vänners absoluta favoritbild på mig.


Tycker ni inte att jag var söt?


Kommentarer
Postat av: Helena

Ha, med en sån bild hamnar du lätt överst i högen med ansökningar! Hoppas du skickade med en sån till Melbourne också :)

2011-04-18 @ 04:31:14
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Sigge och Mallan

Fan vad du är sexig!

2011-04-18 @ 07:26:04
Postat av: moster Ewa

Jag tycker att Jan-Olof är sötare

2011-04-18 @ 10:35:21
Postat av: Ylva

HAHAHA lycka till med att komma in :)

2011-04-18 @ 12:40:08
URL: http://lovelive.blogg.se/
Postat av: Nils

Ja, nu när jag tänker på det. Med en sådan bild hade jag nog inte ens behövt skicka med betyg. Saken är ju biff som man säger.

2011-04-18 @ 17:37:02
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Moa

Ja kom till sundsvall och plugga Nils! Komsi! =)

2011-04-21 @ 19:51:49
URL: http://meanwhileinsweden.blogg.se/
Postat av: Den vackra morbrorn

Du är körd i Skurup =)

2011-06-06 @ 14:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0