Dagens ilandsproblem: Tiden.

Då jag idag redan vid elvatiden idag hade hunnit med två mål mat, en cykeltur och ett träningspass, utdelning av trädreklam i området jag bor samt ett medel till jätteolyckat försök med att återuppta mitt gamla gitarrspelande som inleddes för runt tio år och lades på is en vecka senare, insåg jag att jag hade ett problem.

Tiden.

Den som i vanliga fall inte har räckt till det jag vill göra, det jag borde göra och knappt till det jag måste göra är nu i mitt nya liv borta från Thai-Conny och Trädakuten ett totalt omvänt problem.

Jag har hur mycket tid som helst.

Nollningen har ju givetvis tagit en hel tid och verkligen vart skitkul, men då det både idag och igår råder midsommarväder var jag inte jättesugen på varken stranddag eller poängpromenad.
Sen så tackade inte min arma åldringskropp (jag är inte äldst i klassen men nära på) inte utan viss lättnad ja tack till en dag borta från “Studentlivet”(=öl)

Imorgon kommer dock förhoppningsvis moderjord med en riktigt efterlängtad present och löser tidsöverskottet som jag lider av med starka sydvästliga vindar rakt på Haga Park som tydligen ska vara ett av Sveriges bästa kitespots och från och med mitt nya hem borta från torpet.


Här är några bilder från igår. Blev inte mycket till utekväll eller nollning heller för den delen men så här ser i alla fall en torsdag i Kalmar ut.

Notis föresten!
Linnea K som jag spelade musik i Vacatierra med innan folk kom på att hon hade talang och att jag i alla fall var trevlig var igår med i True Talant på Tv3. Vet inte riktigt hur programmet fungerar men om det går att rösta på henne så se fan till att göra det. Hon var grym på programmet men är ändå tio gånger bättre i verkligheten Check it Out!

//M.v.h. Torparn´


Kommentarer
Postat av: moster Ewa

Vänta du bara tills du får trädjobb, tentor och vänner, så tickar tiden på igen. Men ät inte middag före 11.

2011-08-29 @ 13:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0