Surfbilder

Det är inte för inte som de kallar mig charter-Nils. Trivs som fisken i vattnet här nere med vind, sol och kitesurfande.

Petter kör på med sina; Megaloops, frontmobes, Blind Judge treor, S-mobes och så vidare, har själv ingen aning om skillnaden på dem så ni som är intresserade googla, medan jag mest försöker hoppa lite och eventuellt försöka och oftast slå mig på en backroll som tydligen ska vara det enklaste man kan göra, men som ändå är svårare än att pricka in en endaste vass pigg i hela Röda Havet. Christian som inte har kiteat innan har kört en tvådagarskurs och håller förhoppningsvis i just detta nu på att köra sina första meter. Förhoppningsvis har han INTE kommit till megaloops än..

Så här har vi det:


Ja, såhär kan man tydligen göra om man lägger en miljon timmar på att försöka först..


Vill påpeka att det är ungefär 70-80cm djupt vatten här..










Red Sea Zone Kitecenter..


Första steget i ett livslångt kiteberoende?


Så nöjd så..




Lite luft får jag i alla fall under brädan.. Det tar sig.

Eller ja.


Med hopp likt detta brukade de gamla Egyptierna ta död på elefantförare under de gamla Faraoernas tid.


Låren som inte har sett sol sedan jag sprang barrumpad som.. 18åring.


En skum Polack som förföljde oss hela veckan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0