Nytt äventyr i.. ..Ljungbyholm!?

Den ständiga vinden som lockade oss till Kitemeckat El Gouna fick tyvärr inte bara kiten att flyga. Swooosch sa det och så hade även tiden blåst bort och vi var hemma redan halvägs in i en ny arbetsvecka.
Det är precis därför jag föredrar semestrar på minimum sex månader, de känns på något underligt sätt som om de varar längre.


Förra veckan..


Nästa vecka? (Bild från klass ett, kan inte vara så stor skildnad på universitet va?)

Det var dock min näst sista arbetsvecka så jag kunde inte klaga ens då hälften av mina vapendragare drog till sommarön Gotland och lämnade oss med dubbel arbetsbörda och rekordregn. Och precis som tidigare veckor försvann den på ett kick den med.
Sista veckan jobbade jag närmare 60h, flyttade åt en god vän en kväll, flyttade ut ur min lägenhet en annan och packade ihop mitt liv för dagens flytt till The EastCoast en tredje. Aningen stressigt men kan också vara därför jag är här då jag aldrig hann tänka över min lilla idé om att sluta leka uppe i trädkronorna med mina arbetskamrater och själsvänner och istället flytta ifrån alla jag känner till andra sidan landet där jag känner.. vänta nu.. ja just det ja. Noll människor. Och till råga på allt studera internationella Samhällstudier - inrikting Politik och Samhällsanalys.

Jag tror inte det finns många saker som är så olika som att sitta 15m upp i en Ek med en motorsåg och studera politik och samhällsanalys.
Vad hände där?

Sen är det inte bara dagsaktiviteter som från och med i morgon blir raka motsatsen till var det var igår.


Igår..


Idag..

Jag har tömt och för alltid lämnat min tillfälliga sommarbostad mitt i Göte-la-B som jag kallade "Cellen" för att flytta till "The Mansion" på landsbyggden 13km utanför Kalmar.
Jag slutar aldrig att förvånas själv över hur Cirkus-Nils hela tiden dyker upp på de mest oväntade platser. För några år sedan på toppen av en vulkan i Indonesien, för något år sedan i en undervattensgrotta i Guatemala och nu idag Ljungbyholm. Så kan det gå.

Nu ska jag fira min ybernervositet över morgondagens eldprov till skolstart med en tallrik fil och en kaka.


Hur ska detta gå? 


Kommentarer
Postat av: Mowgli

Vad är detta för lyx? Typ egen hus.. Du ska vara student, inte villa volvo vovve! :)



Det enda du behöver tänka på vid högre studier är att dom använder sig av ett annat språk. Akademiska.

2011-08-21 @ 22:40:12
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Anders

Hejsan Nils,



går det att kontakta dig via e-post angående ett länkbyte?



Mvh



Anders

2011-08-23 @ 07:48:01
URL: http://www.seatfinder.se/blogg
Postat av: Lovisa Rogö

Åh vad kul att du bloggar! :) Hittade dig på fb o hittade sedan bloggen.

/Lovisa

2011-08-23 @ 10:34:25
URL: http://lovisarogo.blogg.se/
Postat av: Nils

Jepp Mowgs! Jag kallar dock torpet för The Mansion;-) inte villan. Hehe

Det enda som saknas mig är en veranda och en gungstol där jag kan studera och utöka mitt akademiska vokabulär.

Jepp anders: [email protected]



Detsamma lovisa! Vi ses nästa vecka:-)

2011-08-23 @ 19:03:49
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: elin

ljungbyholm är underbart! en pizzeria och ett ica är ju allt man behöver här i livet :D

2011-08-30 @ 20:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0