Bluebird, snölekar och Semlor!

Att fylla tjugofyra var trots själva åldrandet en mycket gemytlig upplevelse. Min första present kom från Vädergudarna som kanske tyckte att 49centimeter puder kanske var lite för mycket nu när jag inte fyllde jämnt, men att bluebird (Kanadensiskt slang för blå himmel och sol) då var mer passande.

Jag och Simon the dansk åkte till backen och körde några uppvärmningssvängar innan vi, eftersom jag bestämde då det var min dag, gick ut till lost boys valley utanför systemet och hoppade lite på det lilla hoppet vi byggde häromveckan.
Då jag flög genom luften med solen i ögonen och vit glänsande snö hela vägen till horisonten i alla riktningar, kände jag att detta nog ändå måste det optimala sättet att fira födelsedag på.
Samtidigt som jag tänkte detta hade jag hunnit snurra fyrtiofem grader fel landade nu på bredställ med tre kullerbyttor och en grankramning som följd. Gör om gör rätt, typiskt mig att drömma mig bort just då jag har ungefär 0.2 sekunder då jag om någon gång borde fokuserat. Gången efter gick bättre..




Simon the Dansk hajkar upp efter ett hopp.

Efter ett par timmar springandes upp och ner för en brant sluttning med lös-snö var vaderna precis som vanligt två köttklumpar bestående av mer mjölksyra än muskelfibrer. Men för en gång skull gav jag mig själv lite dispens i den allt för långa plågsamma strävan att väcka gamla benmuskler till liv igen och begav mig hem för lite eftermiddagsavslappning. Medan vissa tycker att den bästa uppföljningen på snölekar och shreddande är en kall öl på afterskiin, är jag av en helt annan åsikt. En macka, ett stort glas mjölk och en god bok som alla givetvis intas i badkaret. Två timmar total avslappning och del ett och två av den ultimata födelsedagen var avklarade.


Semmelbak!


och kött..

Del tre bestod av kött och Semlor. Kött eftersom jag i början av Fernievistelsen trodde att vi skulle vara mer sympatiska mot vår kära vegetariansambo Malin och äta proteinfritt. Det visade sig att vi inte var det, men har jag lovat mig själv stek på bemärkelsedagen så blir det stek.
Semlor blev det dels för att vi alla hade fått för oss att det var fettisdag i görningen och att vi absolut inte kunde missa den och för det andra var det lättare att baka än tårta. Att vi på grund av den moderna människans digerdöd, internetkrångel, var utan internet och därmed recept spelade ingen roll. Vi freestylade ihop både semlesmet och mandelsmassa under förstebagare Malins befäl.
Emer Irlänska och Simon the Dansk stod stumma av förundran medan de gyllenebruna bullarna förvandlades till traditionella svenska Semlor.

Till maten fick jag föresten tre födelsedagsprenter till. Av Malin och Sigrid - en hel massa godis kreativt instucket med tandpetare i en Apelsin. Av Aussie Jo-Jo - en flaska kanelsprit kallad "Goldschläger"(Den signerade Emer Irlänska's kväll.) Samt till sist av Simon the Dansk - En anmälan till MrFernie tävligen som går av stapeln i mitten av Mars. Hmm, jaa.. Kan ju bli ett bra blogginlägg om inte annat! FAIL! för mig, WIN! för er.

Bluebirdsnåwbårdande, själstärkande bad, semleförtäring i goda vänners lag grundade en mycket lyckad födelsedag och Goldschlägern skrev under, Där lämnade dock skribenten in och resten är cencurerat.

Tack alla för en mycket trevlig födelsedag.


Kommentarer
Postat av: Ylva

lagom avundsjuk på erat dump som kommer hela tiden ju!

och ja, det är jävligt varmt här. men de bilderna vi tog där är inte toppen. men igår kom värmen ordentligt och det var 12 grader här nere i dalen tror jag. snön är rätt så slushy, oskönt. meeeeeen jag håller modet uppe och hoppas på SNÖ nu tack!!!! kan inte hänga i parken hela dagarna.

2011-02-08 @ 11:33:38
URL: http://lovelive.blogg.se/
Postat av: Mac

Kött är gott =)

Kött att höra allt är bra! We miss you mate!

2011-02-09 @ 21:08:15
Postat av: Annika Agneryd

Vad intressant din blogg verkar. kommer verkligen att läsa din blogg igen! :) Hoppas du har en kul helg :)

2011-02-23 @ 15:53:49
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0