The Fernie Effect!

Om igår var bra, var idag helt fantastiskt.

The hot Pow måste ha börjat vräka ner redan ett par timmar innan jag spottade vattnet jag precis hällt i munnen ut över fönstret efter att ha dragit bort gardinen för att göra den rutinmässiga morgonchecken hur vädret stod till. I vanliga fall, alldeles för ofta, har vi en utsikt över bergen på andra sidan dalen men idag skulle grannarna på andra sidan gatan kunnat ha haft en skylt med texten "snöskoter bortskänkes till förste krullig svensk som kan armhålsprutta med ögonen" (ett av mina favorit partytrick som även går hem stenhårt då jag vikarierat på dagis) utan att jag skulle ha sett den.  Lycklig som ett litet barn stod jag där och tindrade med ögonen medan snön vräkte ner utanför och vattnet som nyss befunnit sig i min mun, och på fönstret börjat bilda en liten pöl på golvet.

En snabbkoll på Fernie.com's PowAlert, en tallrik gröt och 26 minuter efter att jag torkat vatten på köksgolvet iklädd enbart fillingar satt jag på skidbussen på väg till backen.

Hade ett par svängar med puder högt upp på låren. WIN!


Vi filmade en hel del med Simons GoPro kamera, men detta är den enda stillbilden jag tog."Simon The Dansk Shredding Pow" Sista åket och det var "uppåkt".

Kan inte bärga mig för imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0