Roadtrip!

Ännu en gång fann jag mig själv, precis så som jag älskar, på en plats jag aldrig hade kunnat förutspå. Mitt i Kanada i en bil med tre människor som för mindre än tre veckor sedan var totala främlingar men nu kära vänner, lyssnandes på random trivia om kvinnors orgasmer samtidigt som snön vräkte ner över dalar och berg utanför.


Samtidigt i högtalarna; ..så svenska kvinnor började plötsligt kräva orgasm..

Att sitta i en bil en hel dag utan att egentligen nå fram till något kan vissa säkert se som slöseri med tid. Har man dock glaset halvfullt istället kan man se det som en roadtrip.
Det hela började med ett facebookmeddelande från den gode Langley-knegaren Jonas som frågade om någon ville hänga med honom till Trail dagen därpå. Eftersom vi precis kollat in regndroppsmolnsymbolen över Fernie på accuweather.com svarade jag, Malin och Sigrid genast ja, utan att en veta vart Trail låg, vad som fanns där och varför vi skulle dit.

Det visade sig att missionet var att få ett takräcke påmonterat på Jonas arbetsbil och av någon outgrundlig andledning så gick det tydligen bara att göra i Trail. Fem timmar västerut.


Här har vi Malin, Sigrid och bussen mitt i ingenstans någonstans i Kanada.

Det var helt enkelt bara att slänga på Håkan Hellströms- "Alla har en vän med en bil" i ljudsystemet, brotta ner Sigrid (08:a som inte förstår sig på vacker musik) och tuta å köra.

Jonas körde hela vägen, så vi andra bara sänkte pulsen till Gunde Svan-låga ett slag varannan sekund och låg/satt på varsin soffa och tjötade om ämnen som bara uppstår då man sitter i en bil i minimum sex timmar. Och när vi sen fick slut på samtalsämnen satte vi på en p3 dokumetär om kvinnans orgasm som Jonas hade på sin Ipod. Inga frågor ställda men ett par blickar utbyttes.. hm.



Det enda vi egentligen fick uträttat på roadtrippen förutom missionet var en kycklingwok medan bilen var på verkstaden. Men det var trevligt och nu kan jag i alla fall säga att jag sett lite mer än Fernie och Calgarys flygplats här i Kanadialand.


Kommentarer
Postat av: Antal invånare

Blir så inspirerad när jag läser den här bloggen. kvp Den här uppsatsen är förmodligen en mall för all tidigare litteraturvetenskaplig forskning.

2011-01-29 @ 17:49:45
URL: http://berlin-guide.r76.se/fakta-om-berlin/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0