PBR - Professional Bull riders!

En av mina bloggregler som jag håller måttligt till mellan tajt på är att jag inte vill skriva om festkvällar. Jag menar min mor läser det här. -Hej Mamma..

Men.. när man precis klarat att sitta kvar en respektabel tid på en mekanisk tjur i en bar på Manhattan och blir serverad gratisshot i famnen på tjejen som är modell på framsidan av GTA (Ett såndäradant dataspel mamma.) Då måste man nästan nämna det. Att baren dessutom var överfull av världens bästa Bullriders som precis tävlat i Madison Square Garden och nu firade alla nybrutna revben på JOHNNY UTAH’S westernbar där Ashley råkar arbeta, gör att festkvällen ändå kvalar in och hamnar här.


Jag, sprit och tjejen som tydligen är modell för GTA..

Jag trodde aldrig att jag skulle hitta en guide som klådde AVI?????? , vår guide vid templet Chichen Itza, men Ashley som har visat mig runt här i NY klår honom utan tvekan. Inte nog med att hon visat mig och Mick-Mitch runt i hela New York och berättat om exakt vart Adam Sandler kissade på väggen i “Big Daddy” eller vart gänget i “Vänner” hoppar i fontänen i gamla introt, hon har även lagat mat och tagit med matlådor då hon tyckte att jag ätit snabbmat för många gånger en och samma långhelg.(Hade jag bott i New York hade jag också definitivt vart fet.)



Efter en heldag på Jersey Gardens var jag och Mick-Mitch rejält trötta och tänkte först ta en lugn kväll. Ashley som ringde upp Mick-Mitch och övertalade honom att vi var tvungna att komma förbi hennes jobb och ta en öl hade dock helt andra planer.

För det första ropade vakten som kände igen Mick fram oss så vi gick före hela kön. Om det är gött att gå före en kö hemma så är det näst intill stjärnstatus att göra det på Manhattan. För det andra hade hon berättat om de två bortkomna backpackersen för hela personalen så alla kom fram och hälsade då de hade tid över mellan ölrundorna. Så fort en öl i handen började närma sig ens i närheten av botten stod där en servitris med en ny “-For Ashley boys”


Några av de här hattarna är världens bästa Bullriders! De du!


Det är dock inte dessa barbies..


Ken däremot.. Han kan han!


Baren var fullpackad och kön till den mekaniska tjuren mitt på dansgolvet var lång. Det betydde dock inte att alla behövde vänta länge för att komma upp. Av någon anledning fick alla tjejer med silikon i tuttat och läppar och säkerligen mer ställen än så eller “lite” fylliga amerikanska stjärtar gå före i kön. Det gick ungefär tre sådana tjejer och sen en ur kön. Men ingen var ledsen för det och när det tillsist blev min tur var det givetvis i samma sekund som Alex, tjurstyraren/konferenciern skrek ut att -And here comes THE BEST BULLRIDERS OF IN THE WOOOOOOOORLD!!!

Alla ögon tittade bort emot cowboyhattarna som gjorde en storartad entré medan folk skrek och applåderade.

Jag själv som inte riktigt kunde applådera eftersom jag försökte hålla mig kvar på en mekanisk bistucken Ferdinand hade inte haft en aning om att det just denna helgen var en av de största Rodeo tävlingarna för året i Madison Square Garden med given efterfest på Johnny Utah’s.


Jag och någon som tydligen är phett grym på att sitta kvar på en 900kg tjur i åtta sekunder!

Det var helt enkelt cowboyhattar och shortor med Wrangler sponsortryck överallt. Nu är allt sådär underbart udda igen tänkte jag och lovade mig själv att gå på rodeon nästkommande dag.

Fyra timmar senare blev jag väkt på hostelet av en annan kille som ägde en klocka och som jag tydligen hade berättat om rodeo för.

-Let’s go man, it’s almost ten’o’clock.
-mlöh..
Svarade jag och försökte fukta gommen.







Vi satt en liten bit från ringside, så jag stal lite foton från google..

En timma senare befann jag mig i vilket fall ståendes i Madison Square Garden som jag sett i så många musikvideos att det kändes overkligt och lyssnade medan någon bad en bön i högtalarna för alla amerikaner, bullriders samt tjurar i sann amerikansk anda innan nationalsången sjöngs och jag på riktigt kände hur jag fylldes av äkta amerikansk kultur. Mer WIN! på ett dygn kan möjligtvis endast klås av en ballongfest.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nils jag börjar sakta hata dig nästan... så sjukt avundsjuk :) fan va nice du verkar ha det!!!!

2011-01-11 @ 13:43:01
Postat av: Malin

Jag tror att jag är kär i dig ...

2011-01-11 @ 13:43:22
URL: http://www.malinbjorkqvist.se
Postat av: Mowgli

Haha oväntat att du hamnar på något som detta i NY, borde ju vara en texas-företeelse? :D

2011-01-11 @ 13:57:06
Postat av: mackipack

Fan va nice Nille!! Rikgt ball. Däremot tycker jag att det är dålig stil att du har tagit ett kort från olearys i kungälv, (det tredje till höger på dom som är i rad) Nu ska jag köra hyrkart i 80 minuter utan paus. peace

2011-01-11 @ 16:05:06
URL: http://www.marcuslarsson.nu
Postat av: Christina

Även jag som moster tycker att du har det underbart. Har din resväska kommit tillrätta.

2011-01-11 @ 16:16:26
URL: http:///nilsjohansson.blogg.se
Postat av: Nils

Hahaha Ja, mig går det ingen nöd på måste jag väl ändå faktiskt säga=)

Va härligt Malin, Då vet jag det. haha;)



Det är tydligen en gång om året i New York, och vi hade bara tur att råka vara där. Men det är inte bara i Texas det är stort, finns i massa stater och även här i Kanada faktiskt. Calgary kallas typ the bullcity eller linande för alla comboys i området.



Gamla Ollan har franchise på manhatten vettu mackipack=)



Väskan är tillbaka moster du kan vara lugn=)



Hejsvej på er alla!

2011-01-12 @ 01:33:27
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0