Väntan..

Jag har nu vart i Fernie i en vecka och har ännu inte varit i backen en enda gång. För det första så insåg jag, nybörjare på stora berg som jag är, att det tydligen är mellan till livsviktigt med lavinuttrustning.
Det hade inte jag som brukar hänga i Skandinaviens södra fjällvärld en tanke på och efter inhandlad gps-transiever, sond (utfällbar pinne man sticker ner i snön för att leta efter kroppar), lavinspade och en ny ryggsäck att ha sakerna i, kände sig min budget grovt våldtagen.

Jag fick helt enkelt ge den första hjälpen i form av ett litet mail till Far. Inte efter pengar, men jag insåg att jag kanske inte kan köpa precis allt nytt, så nu är ett paket med hjälm, boots och lite andra saker på väg hit och anländer förhoppningsvis imorgon.

Vädergudarna har dock underlättat min väntan med helt urusla förhållanden. Ösregn i två dagar nu. Hade det bara vart ett par grader kallare så hade pudret vart meterhögt. Men icke. Tack vare alla enorma pickups alla kör här gick vädret från -26C och strålande sol till +3C och ösregn.
Jag misstänker att det är Ganesha som är på min sida och underlättar väntan samt ser till att jag vilade upp mig efter en tvåveckors förkylning.

Tisdag lär jag dock vara först i backen, väderleken spelar noll roll!


Kommentarer
Postat av: Far

Vi hoppas och tror att väskan kommer imorgon. Ser fram mot fina bilder från backen.

2011-01-17 @ 22:51:44
Postat av: NorrJockes kompis Marie

Hej Nils! läste din blogg när du å Jocke va i Sydamerika eftersom han aldrig fick tummen ur röven å skrev nåt själv. Roligt att följa eran resa genom dig.

Men de jag tänkte skriva är att jag har en kompis som är i Fernie nu och ska va där i en Månad. Hon heter Ina Lidberg och är en grymt skön tjej! Du borde hänga med henne å hennes kompisar. Bara ett tips så där! Själv hänger jag i Breckenridge Colorado å de har kräksnöat heeela dagen så imorn blire puder!



Hoppas allt går bra åt dig.

MVH Marie

2011-01-18 @ 05:57:06
URL: http://mariejohnsson.blogg.se/
Postat av: Nils

Väskan är här! Så nu väntar jag bara på pudret.. Va kul Marie, det är ungefär 60svenskar här skulle jag höfta på så det blir lite svårt att hitta henne. Men gör jag det ska jag hälsa;)

Fan va jag önskar att jag var i Breckenridge då, för här är det fan kasst just nu=(

2011-01-20 @ 00:13:24
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0