Ödets Ironi eller Allt är relativt..

Efter sex och en halv timmars väntan på Landvetter gav jag upp och åkte tillbaka till Göteborg. Det var en trevlig tid men allt gott måste få ett slut. Han med att stöta på två gamla vänner, se två program Uppdrag Granskning på feletronen och åldras 52år.
Jag vet inte vilket ordspråk som passar bäst in; Ödets Ironi eller Allt är relativt, men då jag kom tillbaka till kontoret (jag är där mer än hemma så ingen idé att kämpa emot), gick The Terminal på kanal9. Mr Navorski (Tom Hanks) sitter fast på en flygplats i månader. Känns som om det kunde ha vart värre för mig ändå.

Sista budet är i alla fall nu att flyget inte fungerar och sitter fast i Oslo, tekniskt fel som det alltid heter fast vi alla vet att det antingen är en full pilot som spillt kaffe över intrumentpanelen eller någon askspruta till vulkan som skickat iväg en puff rakt in i turbinerna.

Mitt mål är nu att hålla mig vaken till klockan ett för att plocka upp Mick-Mitch i stan. Det kanske inte ses som en jättebedrift för många, men för de som vet hur jag mår efter klockan slagit 22, speciellt efter 27h jobb på en helg, förstår. Konstant ätande och kaffe på kanyl är mina strategier inför detta krävande uppdrag.

Godkväll och inte sussa sött..

Kommentarer
Postat av: Patrik

Har du börjat jobba på kontor? trodde ditt hjärta och din själ låg i att såga ner träd...

2011-06-14 @ 13:05:09
Postat av: Nils

Njaeae jag vill inte erkänna det, men jag har varit besiktningsman/kontorsråtta/krympling och därav mobbad på jobbet sen jag kom tillbaka i och med knäskadan. Men förhoppningsvis är jag tillbaka i topparna snart igen.

2011-06-14 @ 20:40:19
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack för lappen ;)

2011-07-07 @ 23:53:18
Postat av: Nils

Oj hittade du hit lappflickan? Och så skriver du inte ditt namn..;)

2011-07-10 @ 21:07:51
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Äsch, det är du väll inte intresserad av att få veta? ;)

2011-07-17 @ 13:57:41
Postat av: Nils

Nej egentligen inte;p (Spelar svår) Okej då tell me!

2011-07-23 @ 08:20:41
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0