Om det är något som påminner om resande så är det väntan.

Klockan 15.00 skulle herr Mick-Mitch plan från New York via Reykavik och Oslo landa här i Göte-La-Börg.
Redan där borde jag ha annat oråd. Just Island och flyg rimmar ju enligt 5000ton övermogna apelsiner, som satt fast i nord-Afrika senast is-ön andades ut ett halsbloss, inte alls.
På arrivaltavlan stod det först delayed to 15:30. Sen stod det 16:15. Sen stod det 16:50. Sen bytte de ut ordet delayed mot New info och en ny tid precis samtidigt som jag bytte ut hopp på flyg/tågtrafiken emot en önskan att någon joltcoladrickande oskuld skulle lägga på ett kol på teleportbygget han håller på med hemma i källaren hos sina föräldrar.
Nu är klockan snart 19:00 och jag har medan mitt hår blivit gråare och min hy skrynkligare både tänkt på att det vart bättre förr och funderat på hur jag kunde sätta mig i en sådanhär situation utan att ta med mig ett korsord. Jag har helt enkelt åldrats en sisådär 52år. Snart tar väl reumatismens smärtor över och det enda som skulle kunna rädda mig från flygplatsväntansdöden är om jag hinner bryta lårbenshalsen när jag ska lägga på mer mynt i p-automaten och därför får ambulanshjälp till Sahlgrenska sjukhuset. Nä nu har jag ordbajsat nog. Det är dags för ännu en titt på tavlan för att se vilken tid jag nu ska få "New info". Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: Mor

Lycka till. Du kanske ska säga upp ditt rum om du nu har flyttat in på Landvetter.

2011-06-13 @ 20:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0