Aningen Jet-Laggad.

Vissa människor jag mött påstår att de aldrig påverkas av jetlagg. De vänder hit och dit på dygnet som om de vore jätten Graup i Hårry Potta med HerrMione i näven. (Såg Harry-Larry-pann-scary på flyget hem) Inga problem åt något håll. Jag är som man säger; inte riktigt lika lyckligt lottad.

Då jag i förrgår slog upp ögonen och steg ur sängen i vad jag trodde var ottan men som visade sig vara kvart i tre på eftermiddagen slog jag dels ett nytt sjusovar-rekord samt misslyckades ganska fatalt med att vända tillbaka dygnet den dagen. Av förklarliga själ hade jag aningen svårt att sussa senare den kvällen men lyckades tillslut somna runt tolvsnåret.
Att jag tre timmar senare vaknade och var mer allert och energifylld än Carolina Klyft skulle vart efter elva koppar kaffe, tre OS-guld och med en nyinköpt abslide under armen var dock över mitt förstånd.
Jag försökte givetvis somna om men efter en timma eller så gav jag upp och startade datorn för att se på en film. Givetvis gick vägen till filmen via fäjzbook och efter en snabb titt i chatten insåg jag att nittio procent av de inloggade just nu befannn sig i Fernie. Med en tydligen mer passande dygnsrythm än Skandinaviens sol som uppenbarligen trodde att det var mitt i natten.

 
Kände mig aningen skum där jag satt med vidöppna ögon mitt i natten trots sömnbrist och lyssnade på Chinese Man.

Kolla förövrigt in den värsta Jet-laggen i världen här..

Nu är det dock dags att hoppa i säng, hoppas på en högre dos från John blund idag så jag kan sova till klockan ringer för imorgon är första dagen på jobbet i år och på fem månader. Önska mig lycka till..

Kommentarer
Postat av: moster Ewa

var skall du lägga kryckorna när du klättrar upp i träden? Sista ansökningsdagen för universitetet är den 15 april

2011-04-01 @ 11:06:51
Postat av: Hrm.

Vadå jetlag? Du ser ut som en actionhjälte.

2011-04-01 @ 16:03:48
Postat av: Nils

Jag lämnade kryckorna i Kanada, tyckte det fick räcka med haltande och la av;)

Har redan sökt en massa program, men vi får se hur det går.

Actionhjälte? Mp3mannen?=)

2011-04-02 @ 11:31:52
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0