Moppe-musch

Efter mitt näst intill dagliga besök hos Crazy Lynn, min sjukgymnast, kom jag som vanligt hem till en tom lägenhet. Fotograf-Malin och Siggesaurus var på utflykt till Calgary medan Simon the dansk och Emer-Irlänska var i backen. Nu när Simon the dansk käraste även hon lämnat är vi tillbaka till första femman här i kollektivet Snowflake.
Spåren från nästan tre veckors inneboende och sängflyttningar är dock kvar. Jag valde att placera min madrass i vardagsrummet så fort Simon the dansk käraste kom och de hade paret som inte setts på två månader inga invändningar emot.

Så vad jag kanske borde ha gjort är att städa undan mina saker som nu spridits tillsammans med några av de andras saker, några te koppar här och en bit knäckemacka där över hela det kombinerade vardagsrummet/köket.

Det gjorde jag dock inte. Kände inte för det helt enkelt.

Istället lade jag in "Astrid Lindgrens favoriter" och "Best of Led Zeppelin" i mediaspelaren på shuffle och började odla mustach. Jag odlade och lyssnade på den oslagbara kombinationen av musiknostalgi hela dagen och till och med far märkte av muschenn då jag skypeade med honom och mor.

-Jaha, det är därför du ser så skitig ut i ansiktet..

Tack far.


Slusk-moppe-muschen.. Jag lär aldrig kunna kunna bli diktator om man tänker på hur välfyllda mustacher både Stalin och Saddam hade. FAIL!

Nähä, inte mogen för mustach i år heller. Nu kan jag inte göra mer än att hålla tummarna för att puberteten och min skäggväxt ska anlända någon gång under 2011.

(Ni behöver inte oroa er föresten. Den ryker nu.)

Kommentarer
Postat av: Christina

Jag håller med far, det är tur att den ryker.

När har du tänkt åka hem till Sverige.

2011-03-16 @ 14:49:40
URL: http:///nilsjohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0