Lite pic's från den sista tiden i Fernie..

Precis som vanligt då jag sätter mig framför photoshop med lite för mycket tid till godo tenderar bilderna att bli aningen psykadeliska. Det finns för många knappar att trycka på och för många spakar att dra i för att jag ska kunna låta bli helt enkelt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Som den här till exempel. Men sån är jag..


Fyra av fem medlemmar i Kollektivet Snowflake framför boet. Fr.v Fotograf-Malin, Jag, Siggesaurus och Simon the Dansk.

Vår härliga gräddhylla Ridgemont Ave med backarna i bakrunden.


Givetvis har solen bestämt sig för att visa Fernie's näst bästa sida (bästa är givetvis kräksnöande) precis då jag bestämt mig för att lämna..


Kaffe på balkongen.


Det är mer än en affär som har öppetider efter nysnödjup.



Även om vikten på lokalbefolkningen inte är stereotypiskt Nord-Amerikan så är vikten på bilarna det. Observera hur liten Jeep Cherokeen, eller vad det nu kan vara för märke, ser ut längst bak. Hemma är det en stor bil.

Då förra försöket att besöka de varma källorna som ligger två timmar från Fernie plötsligt blev inställt då en lavin bestämt sig för att korsa vägen innan oss, gjorde vi idag ett nytt försök.




Vi stannade på vägen och njöt av den otroliga Kanadensiska naturen.






Fr.v. Jag, Majorna-Gurra-G, Siggesaurus, Fotograf-Malin, Simon the Dansk och Langley-Jonas..




Och tillslut fick våra kroppar som kanske skulle ha vart aningen brunare om vi var i Costa Rica hoppa i en fint äggfjärtsluktande förtiogradig stenpool en och en halv meter från smältsnöfloden brevid.


Kommentarer
Postat av: Sara

Nice pics!

2011-03-25 @ 08:13:27
Postat av: moster Ewa

Jag kommer att sakna dina reseskildringar. Välkommen hem!

2011-03-25 @ 10:37:45
Postat av: Louise Hemman

Hej Nils,



Vore du intresserad av att tjäna pengar på att ha en resebyrå-länk på din blogg? Hör gärna av dig.



Med vänliga hälsningar,

Lousie Hemman

2011-03-25 @ 16:41:23
Postat av: Nils

Tackar, det kommmer jag med!

Jag slängde iväg ett mail till dig Louise.

Nu ska jag packa det sista för ikväll är det avskedsfest och imorgon bitti klockan 0700 bär det av.

2011-03-25 @ 19:48:58
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0