Varför jag älskar Kanadadensare!

Varannan dag då jag ska till sjukgymnasten måste jag ta mig från bostadsområdet Ridgemont, i folkmun Gräddhyllan, ner längs en snötäckt hinder-isbana till stig som inte är lätt att överleva med två fullt fungerande ben och nästan lika utmanande som en jordenrunt seglats då man går på kryckor.

Förberedelserna inför sjukgymnasthajkandet har blivit till en ritual då jag laddar upp med ett rejält lass gröt och varma kläder innan jag säger farväl till mina tårögda vänner som inte vet när det kommer att få se mig igen.
Men jag biter ihop och hajkar den 200meter långa stigen med kryckorna i högsta hugg och svetten droppandes från pannan.

Men igår han jag inte mer än att bestiga den första snövallen och gå en fem-tio meter innan jag hörde någon ropa bakom mig. En äldre dam som precis rusat ut ur sitt hus kom löpande efter mig som om hon inte hade en aning om hur lätt äldre damer bryter lårbenshalsen på halt underlag och ropade:

-Don't you want a ride down to town?
-Eh.. Jag slängde en snabb blick på is-stigen framför mig.. That would be awsome..
-I thought so, walking down the slippery path is not fun without crutches..
-I know, thanks alot..

Så där satt jag en minut senare djupt tacksam i hennes bil medan hon skrapade bort frost från fönstren. Sen körde hon mig hela vägen till dörren. Hon måste ligga +100 000 000 000 på sitt Karmakonto.

Thanks alot gräddhylan-Lady!

Kommentarer
Postat av: Haolan

heeeeey har kollat igenom din blogg lite och blir sa javla sugen pa att resa!! du verkar ha en aventyrsfullt liv, presic sa som jag vill ha.. :(

min fraga ar, hur har du rad att resa sa mycket? och hur samlar du ihop pengar? reser du mest per flyg, eller andra fordon? kul med svar! :D



REGARDS FROM ENGLAND!!

2011-03-17 @ 17:32:03
Postat av: moster Ewa

Kom hem! Vi har rena gångbanor

2011-03-18 @ 12:59:19
Postat av: Jennie

Ett rejält lass gröt haha fy fan vad äckligt det lät!

Hoppas du är bra snart. Eller bra är du väl jämt men a du fattar?



Kram

Jen

2011-03-18 @ 17:37:42
URL: http://www.larssonjennie.blogspot.com
Postat av: Nils

Ska precis kalasa i mig ännu ett lass gröt och det ska bli prima fina;)

Snart kommer jag hem till den svenska våren. Inte riktigt än men snart.



Jadu Haolan:) Just nu när jag mest chillar i soffan eller på balkongen känns det inte sådär jätteäventyrsfullt hehe.

Jag jobbar som arborist(trädklättrare) halva året. Det fungerar perfekt eftersom det är jättemycket att göra på sommaren och mycket mindre på vintern.



Långa distanser med flyg och annars vad som helst som är billigast.



KBK! Kör bara kör!

2011-03-18 @ 18:02:08
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Linus

Så jävla gött med spontanitet, även om du är söndertrasad, love it! Blire nå mer snowboard innan du drar hem eller? :)

2011-03-19 @ 10:25:37
Postat av: Christina





Tur att det finns snälla tanter även i andra länder.

När har du tänkt komma hem. Många kramar moster.

2011-03-19 @ 12:14:48
URL: http:///nilsjohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0